Ο Ευγένιος Τριβιζάς μας εξηγεί γιατί «Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα» είναι μια παράσταση που “απευθύνεται σε πολλές γενιές”

Πενήντα έξι χρόνια συμπληρώνονται από την έκδοση της ιστορίας «Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα» του Ευγένιου Τριβιζά, κείμενο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» το 1968. Κι όμως παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο τονίζοντας τον σεβασμό στα ζώα, τους συγκάτοικους μας στον πλανήτη. Τώρα, η ομώνυμη παράσταση παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου και σε πρωτότυπη μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου που κλήθηκε να εφεύρει τον «σπανιόλο» μέσα του- πρόκληση στην οποία αντεπεξήλθε γράφοντας 17 τραγούδια για το έργο.

Η υπόθεση

Πρόκειται για την ιστορία του θρυλικού ταυρομάχου Ελ Πεπόλδο ντε Θαλούθας ντε Βερέγγας ντε Βεράντας (προσπαθήστε να το πείτε απνευστί), ο οποίος φτάνει στη Γρανάδα για να δώσει την εκατοστή του ταυρομαχία και, όπως όλοι περιμένουν, να θριαμβεύσει θανατώνοντας τον εκατοστό του ταύρο. Όμως, φαντάζεται τα όσα θα συμβούν, γιατί δεν γνωρίζει ότι έχει κάτι το κοινό με τον συγκεκριμένο ταύρο που πρόκειται να αντιμετωπίσει το μοιραίο εκείνο πρωί!

Λίγες ώρες προτού ξεκινήσει η ιστορική ταυρομαχία, ο κοσμαγάπητος ταυρομάχος δέχεται στο δωμάτιο του ειδυλλιακού πανδοχείου «CASA LA MILAGROSA», όπου διαμένει, μια αναπάντεχη επίσκεψη, μια επίσκεψη που πυροδοτεί μια σειρά απροσδόκητων ανατροπών και καταιγιστικών εξελίξεων. Και ενώ η μία έκπληξη διαδέχεται την άλλη, ενώ στο δωμάτιο εισέρχονται και εξέρχονται με φρενήρη ρυθμό δημοσιογράφοι, δήμαρχοι, προύχοντες, θαυμαστές και δουλτσινέες, ενώ τα πλήθη αδημονούν στην αρένα, ο ανελέητος ταυρομάχος κατανοεί όλα εκείνα τα ανεξήγητα που δεν είχε συνειδητοποιήσει από την εποχή που ήτανε ακόμα ένα μικρό αθώο παιδί. Και τι σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με έναν εκκεντρικό Σκωτσέζο, πρώην αξιωματικό του Βασιλικού Τάγματος των Δραγόνων, έναν χηνοβοσκό χωρίς χήνες και ένα ανεκτίμητο κρυστάλλινο καναρινάκι;

«Θέατρο για όλες τις γενιές»

Ο Ευγένιος Τριβιζάς, μας υποδέχθηκε στη συνέντευξη Τύπου φορώντας μια γραβάτα με αγελαδίτσες. Διατηρώντας πάντα το σκανταλιάρικο βλέμμα του τόνισε πως το θέατρο μπορεί να αλλάξει τη ζωή των παιδιών και πως όλοι οι συντελεστές θα πρέπει να το λάβουν υπ’ όψιν. Ένα παιδί που θα μπει για πρώτη φορά στο θέατρο θα σχηματίσει για πάντα άποψη για το αν το θέατρο είναι σημαντικό και υπέροχο ή ακριβώς το αντίθετο. Για τον λόγο αυτό όλοι οι συντελεστές θα πρέπει να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους κάθε φορά.

Ο κ. Τριβιζάς είπε χαρακτηριστικά: «Ανάμεσα στα εκατοντάδες μάτια θα υπάρχουν και δύο μάτια ενός παιδιού που τόσο θα συγκινηθούν και θα εντυπωσιαστούν που θα πουν “αυτό θέλω να κάνω κι εγώ στη ζωή μου, να κάνω τους ανθρώπους να γελάνε έτσι, έτσι να χορεύουν, έτσι να τραγουδάνε. Και να πουν “μαμά, μπαμπά βρήκα τι θέλω να κάνω στη ζωή μου, θέλω να γίνω συνθέτης! “Συμφορά μας, θα πουν τότε οι γονείς”», πρόσθεσε γελώντας ο συγγραφέας.

Ο κ. Τριβιζάς τόνισε επίσης πως δεν πρέπει πλέον να χρησιμοποιούμε τον όρο «παιδικό θέατρο», αφού τα παραμύθια είναι πολυδιάστατα και αφορούν όλους. «Στο εξωτερικό αποκαλούν αυτές τις παραστάσεις “φιλικές προς την οικογένεια, παραστάσεις που απευθύνονται σε πολλές γενιές“» σημείωσε.

Μια τέτοια παράσταση είναι τώρα και ο «Ταύρος που έπαιζε πίπιζα», μιας κωμωδίας καταστάσεων που σκηνοθετεί με το δικό του μπρίο ο Κωνσταντίνος Ρήγος, με τον οποίο είχε συνεργαστεί και πάλι ο Ευγένιος Τριβιζάς 15 χρόνια πριν. Χαριτολογώντας ο κ. Ρήγος είπε πως «με φοβάται, δεν με άφηνε μόνο μου» αναφορικά με τη σκηνοθεσία και την «εμπλοκή» του συγγραφέα.

Αίμα και Γαρίφαλα

Ο κ. Τριβιζάς εμπνεύστηκε την ιστορία του Ελ Πεπόλδο ντε Θαλούθας ντε Βερέγγας ντε Βεράντας και του ταύρου του όταν παρακολούθησε μία ταυρομαχία στην Παμπλόνα. «Μία και μόνοφορά παρακολούθησα ταυρομαχία. Δεν θα ξεχάσω την πανηγυρική ατμόσφαιρα της αρένας, δεν θα ξεχάσω τις ιαχές, τον ενθουσιασμό, την έξαρση και αγαλλίαση του πλήθους. Μα αυτό που έμεινε ανεξίτηλο στη μνήμη μου είναι το αίμα και τα γαρίφαλα. Το αίμα του ταύρου στην άμμο και τα γαρίφαλα με τα οποία έραινε το πλήθος τον ταυρομάχο. Το έργο αυτό είναι ένα γαρίφαλο-προσφορά, όχι όμως στον επώνυμο ταυρομάχο, αλλά σε εκείνο τον ανώνυμο ταύρο που, συνένοχος κι εγώ μέσα στο πολύβουο, πολύχρωμο αλαλάζον πλήθος, μαρτύρησα το πονεμένο τέλος του» γράφει. Και προσθέτει:  «Αν και είναι δύσκολο να ξεριζωθούν έθιμα βαθιά ριζωμένα στην ιστορία ενός λαού, ας ελπίσουμε ότι οι ταυρομαχίες θα έχουν την ίδια μοίρα με άλλες σκληρές πρακτικές που, επιτέλους, έπαψαν να υφίστανται».

Η παράσταση φέρει την υποστήριξη του WWF (World Wildlife Fund). Στη συνέντευξη Τύπου παρών ήταν και ο διευθυντής της Οργάνωσης, Δημήτρης Καραβέλλας. «Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι ευαισθητοποιημένος για τα θέματα του περιβάλλοντος. Επιπλέον αγαπά και σέβεται τα παιδιά, θέλει να μπει στη σκέψη, στον κόσμο τους. Τούς μιλά ισότιμα. Το θέμα του σεβασμού προς τα παιδιά βρίσκεται και στον πυρήνα του WWF. Εργαζόμαστε με τη σκέψη μας στα παιδιά. Πώς θα είναι άραγε ο πλανήτης όταν μεγαλώσουν;» σημείωσε ο ίδιος.

*Η παράσταση ξεκίνησε από τις 10/11/2024 και θα διαρκέσει έως 13/04/2025

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία, Χορογραφία, Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος

Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου

Συνεργάτης Χορογράφου: Σταύρος Ίγκμπαλ

Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου

Συνεργάτης Σκηνογράφος: Δάφνη Αηδόνη

Σκηνοθεσία προβολών βίντεο: Βικτώρια Βελλοπούλου

Μουσική προετοιμασία: Ανδρέας Κουρέτας

Συνεργάτης Σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος

ΠΑΙΖΟΥΝ

Πάρης Παρασκευάδης, Θοδωρής Μπουζικάκος, Κωνσταντίνος Καϊκής, Σταμάτης Πακάκης, Εύα Τσάχρα, Ανούς Μπογκοσιάν, Λάμπρος Γραμματικός, Γιάννης Χαρκοφτάκης, Αναστασία Γαλάτη, Νεφέλη Καφενταράκη, Φωτεινή Μουχτούρη

ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Σάββατο & Κυριακή: 12:00 μμ

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη ζώνη: 25€, Α’ ζώνη: 20€, Β’ ζώνη: 15€, Εξώστης (χωρίς αρίθμηση): 10€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

https://www.more.com/theater/o-tauros-pou-epaize-pipiza-tou-eygeniou-tribiza/

-Στα ταμεία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά : Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35.

-Τηλεφωνικά 210 9213310 & 210 4143310

-Καταστήματα Public

Πραγματοποιούνται πρωινές σχολικές παραστάσεις: artinfo

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network