Η απόλυση ενός καθηγητή του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU), ο οποίος έγινε στόχος καμπάνιας από φοιτητές που διαμαρτύρονταν ότι το μάθημά του ήταν πολύ δύσκολο, συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις.
Καθηγητές, αλλά και γονείς, σχολιάζουν τώρα ότι η απόλυση είναι ενδεικτική της «έκπτωσης» του ακαδημαϊκού επιπέδου.
Ο λόγος για τον ηλικιωμένο δρ. Μέιτλαντ Τζόουνς, καθηγητή οργανικής χημείας, που απολύθηκε από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης αφού περισσότεροι από 80 φοιτητές (από τους συνολικά 350 φοιτητές που παρακολουθούσαν το μάθημά του) υπέγραψαν μια καμπάνια στην οποία διαμαρτύρονταν για τους βαθμούς, τη διδασκαλία και τη βοήθεια που (δεν) έλαβαν, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ο Τζόουνς, 84 ετών, έλαβε τον Αύγουστο ένα μήνα από τον πρύτανη με το οποίο τερματιζόταν η σύμβασή του, όπως μετέδωσαν οι New York Times.
Οι καθηγητές χημείας που αντιτάχθηκαν στην απόφαση έγραψαν σε αρκετούς επικεφαλής τμημάτων του NYU, λέγοντας ότι ανησυχούσαν πως η υπόθεση θα μπορούσε να υπονομεύσει την ελευθερία του διδακτικού προσωπικού και να αποδυναμώσει τις αποδεδειγμένες πρακτικές διδασκαλίας.
«Είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά και θέλουμε να πετύχουν οι φοιτητές, αλλά χρησιμοποιούμε εσφαλμένες, και σε πολλές περιπτώσεις προβληματικές μεθόδους την αξιολόγηση της επιτυχίας», ανέφερε σε ένα tweet η Stephanie Lee, μία από τις καθηγήτριες του διδακτικού προσωπικού που υπέγραψαν την επιστολή.
«Μια συνέπεια αυτής της κακής διευθέτησης είναι ότι οι ενέργειές μας αρχίζουν να υπαγορεύονται από τον φόβο».
Στο ψήφισμά τους, οι φοιτητές διαμαρτύρονταν ότι το μάθημα του Τζόουνς ήταν πολύ δύσκολο αλλά δεν ζητούσαν την απόλυση του καθηγητή.
«Σας προτρέπουμε να συνειδητοποιήσετε ότι ένα μάθημα με τόσο υψηλό ποσοστό αποχωρήσεων και χαμηλούς βαθμούς έχει αποτύχει να θέσει ως προτεραιότητα τη μάθηση και την ευημερία των φοιτητών και δείχνει μια άσχημη εικόνα για το τμήμα χημείας καθώς και το ίδρυμα στο σύνολό του».
Ο Τζόουνς, ένας ευρέως αναγνωρισμένος καθηγητής, γνωστός για τη συγγραφή ενός εγχειριδίου οργανικής χημείας, παραδέχθηκε στους Times ότι σκεφτόταν ούτως ή άλλως να συνταξιοδοτηθεί, αλλά ανησυχούσε για το τι θα μπορούσε να σημαίνει η απόφαση του NYU για άλλους καθηγητές και μέλη ΔΕΠ.
Εκπρόσωπος του NYU υπερασπίστηκε την απόφαση της απόλυσης, επισημαίνοντας τις πολλές αποχωρήσεις φοιτητών και τις κακές αξιολογήσεις. Στη δήλωσή του, υπογραμμίζεται ότι η απόφαση βασίστηκε επίσης σε καταγγελίες για αδιαφορία, έλλειψη ανταπόκρισης, προσβολές και έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την βαθμολόγηση.
Ορισμένοι φοιτητές πιστεύουν ότι η πανδημία διατάραξε πλήρως την ικανότητά τους να προετοιμαστούν για μαθήματα όπως η οργανική χημεία, ένα βασικό μάθημα για όσους ελπίζουν να σπουδάσουν στην ιατρική σχολή.
Κάποιοι γονείς αντιδρούν. Αρκετοί συμφώνησαν ότι η απόφαση του NYU είναι ενδεικτική ενός προβλήματος σε ένα σχολικό σύστημα που πιστεύουν ότι είναι πολύ επιεικές με τους μαθητές.
«Όταν πληρώνουμε για εκπαίδευση σε ένα έγκριτο πανεπιστήμιο, θα πρέπει να περιμένουμε από τους ποιοτικούς καθηγητές να προκαλούν πνευματικά τους μαθητές μας, βοηθώντας τους να αναπτυχθούν, πιέζοντας τους να ξεπεράσουν αυτό που είναι βολικό και άνετο», δήλωσε στο Fox News η Elicia Brand, ιδρύτρια της οργάνωσης Army of Parents.