Η Ισπανία θα απαγορεύσει τις διαφημίσεις για τρόφιμα και αναψυκτικά, με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη που απευθύνονται σε παιδιά, δήλωσε αξιωματούχος.
Η απαγόρευση σε σοκολάτες και αναψυκτικά είναι μια προσπάθεια να επιβραδύνει την αυξανόμενη επιδημία παχυσαρκίας.
Θα τεθεί σε ισχύ το 2022 και θα στοχεύει σε διαφημίσεις σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, site και εφαρμογές για κινητά που διακινούν περιεχόμενο για παιδιά κάτω των 16 ετών, όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο υπουργός Καταναλωτών Alberto Garzon.
«Οι ανήλικοι είναι ευάλωτοι καταναλωτές και είναι καθήκον μας να τους προστατεύσουμε από τις διαφημίσεις», είπε.
Η απαγόρευση θα ισχύει σε διαφημίσεις για μπάρες σοκολάτας, αρτοσκευάσματα, παγωτά, αναψυκτικά και άλλα ζαχαρούχα ποτά, προϊόντα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτηρίζει «επιβλαβή» για τα παιδιά.
Ο υπουργός είπε ότι η Ισπανία θα ακολουθήσει τα βήματα άλλων ευρωπαϊκών κρατών όπως η Βρετανία, η Νορβηγία και η Πορτογαλία.
Περίπου ένα στα τρία παιδιά στην Ισπανία έχει υπερβολικό σωματικό βάρος, από μόλις 3% το 1984, σύμφωνα με στοιχεία της ισπανικής κυβέρνησης.
«Η διαφήμιση είναι μία από τις αιτίες αυτού του ποσοστού», ανέφερε σε tweet το υπουργείο καταναλωτών.
Η εμφάνιση παχυσαρκίας ή υπερβολικού βάρους μεταξύ των παιδιών και των εφήβων ηλικίας πέντε έως 19 ετών παγκοσμίως έχει αυξηθεί δραματικά από 4% το 1975 σε λίγο περισσότερο από 18%, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.