«Η εκπαίδευση, αντί να εμπνέει και να χαρίζει δημιουργικά φτερά, συνθλίβει και καταθλίβει με τη συσσώρευση γνώσεων το παιδί». Με μια πλούσια συλλογή παραμυθιών και βαθιά γνώση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ο Ε. Τριβιζάς δείχνει την αντίθεσή του ως προς το μαθησιακό περιεχόμενο και την τακτική που ακολουθούν τα ελληνικά σχολεία.
Αναφέρει πως η παιδική δημιουργικότητα κι η φαντασία πρέπει να έχουν κυρίαρχο ρόλο στην εκπαίδευση. Μέσα από το βαρετό και συνηθισμένο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, η φαντασία των μαθητών περιορίζεται. Κι η δημιουργικότητά τους ατροφεί.
Θεωρεί πως το εκπαιδευτικό σύστημα έχει παραμελήσει αυτές τις πλευρές, δίνοντας βάση μόνο στη γνώση και την απομνημόνευση.
Προτείνει ως πρώτο βήμα την αξιοποίηση της φαντασίας και του χιούμορ, μέσα από πολύχρωμα σχολικά βιβλία. Που θα δώσουν κίνητρο και θα κινήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών.
Η πρωτότυπη εξωτερική εμφάνιση των βιβλίων και το πλούσιο και διαφορετικό μυθιστορηματικό περιεχόμενο τους, θα φανούν ελκυστικά στα παιδιά. Κι έτσι θα αξιοποιήσουν περισσότερο τη γνώση που τους προσφέρεται.
Όσο για το περιεχόμενο, μέσα από γεγονότα μυθοπλασίας, τα παιδιά ξέροντας ότι αυτά που διαβάζουν δεν είναι πραγματικά, είναι σε θέση να αφήσουν τη φαντασία τους αχαλίνωτη. Να εισχωρήσουν στον κόσμο του συγγραφέα και να γίνουν ένα με τους ήρωες. Η φαντασία και η έμπνευση πρέπει να είναι τα θεμέλια που θα στηριχθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Ο Ε. Τριβιζάς στο TEDx Athens, όπου μεταξύ πολλών, αναφέρθηκε στην πολυτιμότητα της επιστήμης και της φαντασίας.
Διαβάστε επίσης:
13 υπέροχα πράγματα που έχει πει ο Ε. Τριβιζάς για τα παιδιά
Ε. Τριβιζάς: «Τα ακατάλληλα παιδικά βιβλία μπορεί να είναι τοξικά για την παιδική ψυχή»
«Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι» μια ταινία του Ε. Τριβιζά
Ε. Τριβιζάς: «Τα ακατάλληλα παιδικά βιβλία μπορεί να είναι τοξικά για την παιδική ψυχή»
Ε. Τριβιζάς: Να μάθουμε τα παιδιά να ρωτούν αντί «γιατί;», «γιατί όχι;»