Η ψυχοπαιδαγωγός Δρ. Δανάη Δεληγεώργη μίλησε στην εκπομπή ΣΤΟΥΝΤΙΟ 4 του ΕΡΤNews για το φαινόμενο του «συνδρόμου του καλού μαθητή» και την πίεση που νιώθουν τα παιδιά να είναι είναι άριστοι στο σχολείο και να διατηρούν πάντα μια ιδανική εικόνα προς τα έξω. Όμως, κανένα παιδί δεν ξύπνησε μια μέρα με αυτή την ανάγκη, η πίεση αυτή είναι επιβεβλημένη. Μάλιστα όταν ένα παιδί σκέφτεται να γίνει «καλός» προφανώς εκκινεί από την παραδοχή ότι “άρα είναι κακό από τη φύση του” και πρέπει να καταβάλλει προσπάθεια ώστε να γίνει καλό.
Σε αυτό το σημείο η Δανάη Δεληγεώργη επεσήμανε πως θα πρέπει κανείς να λάβει υπ’ όψιν του πόση βία κρύβεται και πίσω από την προσπάθεια του παιδιού να γίνει «καλό»»
«Το να κυνηγάς συνέχεια μια εικόνα που την έβαλε κάποιος άλλος, δεν ξέρουμε ποιος, και να προσπαθείς να είσαι αυτό το “καλό παιδί”, ποιος το καθορίζει;» αναρωτήθηκε η κ. Δεληγεώργη, διατυπώνοντας παράλληλα το ερώτημα «τι είναι καλό και τι όχι και σύμφωνα με ποιον;».
Η ψυχοπαιδαγωγός τόνισε ότι συχνά το άγχος και η πίεση της τελειότητας οδηγούν σε «μόνιμη υπερκόπωση» και αναβλητικότητα. «Όταν το σύνδρομο του καλού μαθητή γίνεται ακραίο, καταλήγουμε να μην κάνουμε τίποτα, γιατί ό,τι και να κάνουμε, πηγαία δεν θα το κάνουμε καλά ή δεν θα το τελειώσουμε ποτέ, γιατί θέλει λίγο ακόμα…», είπε χαρακτηριστικά.
Έπειτα η ψυχοπαιδαγωγός αναφέρθηκε στην αξία που δίνουμε στους βαθμούς: «οι βαθμοί πρέπει να χρησιμοποιούνται ως εργαλεία για να βλέπουμε πού βρισκόμαστε και τι χρειαζόμαστε να βελτιώσουμε, όχι ως τελικός κριτής της αξίας μας». Όμως, με το να δίνουμε έμφαση στους βαθμούς -δηλαδή στο αποτέλεσμα μόνο- δεν φωτίζουμε τη διαδικασία της μάθησης και της αυτοβελτίωσης, που είναι πολύ πιο σημαντικά.
Η Δρ. Δεληγεώργη επισήμανε επίσης πως: «Αντί να προετοιμάζουμε τα παιδιά μας για το πώς θα πετύχουν, ας τα προετοιμάσουμε για το πώς θα αποτυγχάνουν και θα μαθαίνουν από τις αποτυχίες τους, γιατί μόνο τότε θα μπορούν να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους».