Εννέα και σήμερα μέχρι το τέλος των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, και την έναρξη των διακοπών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Και ο γρίφος για το πώς και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία από το νέο έτος δεν έχει ακόμη λυθεί.
Στα πολλά ερωτηματικά ήρθε να προστεθεί και το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου ταυτοχρόνως όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης.
Στις 7 Ιανουαρίου θα ανοίξουν μόνο τα Δημοτικά;
Το ενδεχόμενο αυτό άφησε ανοιχτό ο καθηγητής Λοιμωξιολόγος και μέλος της Επιτροπής, Νίκος Σύψας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, όταν σε ερώτηση σχετική με το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, έθεσε την παράμετρο της επιδημιολογικής εικόνας ως κρίσιμο μέτρο για το άνοιγμα ή μη: “Στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά”, είπε ο κ. Σύψας, προσθέτοντας ότι το άνοιγμα προϋποθέτει την αυστηρή τήρηση των μέτρων στο διάστημα μέχρι την 7η Ιανουαρίου. “Αρκεί να τηρήσουμε τα μέτρα” ανέφερε.
Μπορεί τα σχολεία να μην ανοίξουν;
Ο κ. Σύψας δεν έκρυψε την αγωνία των Ειδικών ως προς την πίεση του συστήματος υγείας. Εξάλλου, αυτή την ανησυχία εξέφρασε και ο Ιατρικός Σύλλογος της Θεσσαλονίκης ζητώντας να μην χαλαρώσουν τα μέτρα του lockdown. Ο κ. Σύψας, συνάρτησε τις αντοχές του συστήματος υγείας με το άνοιγμα των σχολείων: “Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία”, είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας ένα ενδεχόμενο, αν η εξέλιξη της επιδημιολογικής εικόνας του κορονοϊού δεν είναι ικανοποιητική, να μην ανοίξει καμία βαθμίδα εκπαίδευσης μετά τις 7 Ιανουαρίου.
Πρόσθεσε, επιπλέον ότι το μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων στοχεύει κυρίως στον περιορισμό της κινητικότητας των ενηλίκων, παρά αυστηρά για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού στα σχολεία.
Τηλεκπαίδευση και τηλεδιαγωνίσματα
Όπως έχει ανακοινωθεί, οι μαθητές θα κάνουν μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης έως και τις 23 Δεκεμβρίου. Το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει οδηγίες προς τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να πραγματοποιηθούν τις επόμενες μέρες διαγωνίσματα και τεστ μέσω της τηλε-πλατφόρμας, προκειμένου να μπορέσουν να εκδώσουν βαθμούς τετραμήνου σε Γυμνάσια και Λύκεια.
Σύμφωνα με τις οδηγίες, για τη διενέργειά τους υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου “Ασκήσεις”, της ηλεκτρονικής τάξης (e-class) για τον έλεγχο της γνώσης του μαθητή:
α) θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,
β) θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και
γ) συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται από την ηλεκτρονική τάξη (e-class) να αξιοποιηθούν συνδυαστικά ή αποκλειστικά, όπου κρίνεται σκόπιμο, η αξιοποίηση του εργαλείου “Ελεύθερου κειμένου”, καθώς και τα ακόλουθα εργαλεία αυτόματης βαθμολόγησης μέσω των “Ασκήσεων” του e-class:
1. Πολλαπλής επιλογής με μοναδική σωστή απάντηση
2. Συμπλήρωσης κενών
3. Αντιστοίχισης
4. Σωστό/Λάθος
Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.
Και προτείνονται πρόσθετα εργαλεία που συμβάλλουν στον περιορισμό της δυνατότητας συνεργασίας ή αντιγραφής είναι μέσω των ρυθμίσεων των ασκήσεων:
-εμφάνιση μίας ερώτησης ανά σελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του μαθητή,
-χρονικός περιορισμός εξέτασης κάθε μαθητή,
-ανάθεση διαφορετικών ασκήσεων ανά υπο-ομάδες μαθητών της τάξης,
-ενεργοποίηση τυχαίων ερωτήσεων από ένα ευρύτερο σύνολο ερωτήσεων που έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός (π.χ. 3 από τις 12 ή 5 από τις 20).
Πηγή: thetoc.gr