Νέα μέτρα στα σχολεία: Το “διάλειμμα μάσκας”, οι απουσίες και οι εξαιρέσεις

Τη δυνατότητα να γίνεται “διάλειμμα μάσκας” μέσα στη σχολική αίθουσα, για λίγα λεπτά, δίνει η νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με την απόφαση, κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να ζητά από τους μαθητές να βγάζουν για λίγο τη μάσκα τους και να κάνουν ένα διάλειμμα.

Το πρόκρινε και η επιτροπή λοιμωξιολόγων

Η απόφαση ελήφθη μετά από αναφορές εκπαιδευτικών, ειδικά στις μικρότερες τάξεις, ότι οι μαθητές συχνά δυνασασχετούσαν από τη συνεχή χρήση της μάσκας. Το υπουργείο Παιδείας έθεσε το θέμα στην επιτροπή των λοιμωξιολόγων, που πρόκρινε αυτή τη λύση. Στόχος είναι να αποφορτίζονται τα παιδιά και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας. Μάλιστα, έχει αποφασιστεί το μέτρο αυτό να μπορεί να γίνεται τόσο μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, όσο και σε εξωτερικούς χώρους καθώς και κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας του σχολείου.

Ενδεικτικά, μπορεί να δίνεται οδηγία για ολιγόλεπτη προσεκτική αφαίρεση της μάσκας μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια ανάγνωσης κειμένου από εκπαιδευτικό ή ατομικής εργασίας από τους μαθητές, έχοντας ανοικτά τα παράθυρα όσο είναι δυνατόν. Στο διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο μπορεί να γίνεται ολιγόλεπτη αφαίρεση της μάσκας αφού τα παιδιά τηρήσουν αποστάσεις, παραμένοντας στην ίδια θέση τα λίγα λεπτά που δεν θα φορούν μάσκα.

Πότε οι μαθητές δεν θα φορούν τη μάσκα

Δεν θα γίνεται χρήση μάσκας όταν τα παιδιά τρώνε ή πίνουν, οπότε πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Χρήση μάσκας δεν πρέπει να γίνεται κατά το μάθημα της γυμναστικής ή όταν τα παιδιά έχουν έντονη σωματική άσκηση, οπότε επίσης πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, όπως αναφέρει η απόφαση.

Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες μαθητών, οι οποίοι προσέρχονται κανονικά στο σχολείο, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά:

α) μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,

β) μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.

Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών
Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορονοϊό καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορονοϊό ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Οι ομάδεςμαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

Επίσης, δεν θα προσμετρώνται οι απουσίες μαθητών που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι μήνες από την ολοκλήρωσή της, και μαθητές με άλλες ασθένειες όπως:

ii. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.
iii. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.
iv. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
ν. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 <500). vi. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone >20mg /μέρα).
νii. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.
viii. Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
ix. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
x. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
γ) Μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

Για τους μαθητές που απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Πηγή: thetoc.gr

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network