Οι γονείς υπερτιμούν τις δεξιότητες των γιων περισσότερο από των κοριτσιών σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο University College London και δείχνει ότι τα έμφυλα στερότυπα επηρεάζουν την ακαδημαική εξέλιξη των μαθητριών.
Όπως αναφέρει η έρευνα, οι γονείς σε γενικές γραμμές υπερεκτιμούν τις δεξιότητες των παιδιών τους ανεξαρτήτως φύλου αλλά φαίνεται ότι πιστεύουν ότι οι γιοι τους είναι καλύτεροι στα μαθηματικά από ό,τι οι κόρες τους.
“Τα έμφυλα στερεότυπα μπορεί να λειτουργήσουν ως αυτοεκπληρούμενες προφητείες” αναφέρει η Διδάκτωρ Οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο του Southampton, Valentina Tonei, που παρουσίασε τη νέα έρευνα στο βρετανικό Institute of Education, σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Guardian. “Κάποιες φορές ακούμε ότι στα κορίτσια δεν αρέσουν τα μαθηματικά, αλλά τι έχουμε κάνει για να καταλάβουμε γιατί δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά; Είμαι σχεδόν πεπεισμένη ότι δεν έχει να κάνει με ότι δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά αλλά ότι επί πολλά χρόνια τα κορίτσια είναι εκτεθειμένα σε τέτοια έμφυλα στερότυπα”.
Η άποψη της Tonei φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται από τα ποσοστά των γυναικών φοιτητριών σε σχολές που σχετίζονται με μαθηματικά, φυσική ή μηχανική που φτάνουν μόλις στο 23%, ενώ το νούμερο είναι πολύ μικρότερο σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Η επιρροή που δέχονται τα παιδιά από τους γονείς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, σύμφωνα και με παλαιότερες έρευνες που δείχνουν ότι οι γονείς θεωρούν φυσιολογικό τα κορίτσια να είναι χειρότερα στα μαθηματικά.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι γονείς που συμμετείχαν άλλαξαν την άποψή τους για τις δεξιότητες των παιδιών τους όταν παρέλαβαν τους βαθμούς από τα τεστ ενώ φαίνεται ότι οι μητέρες ανώτατης εκπαίδευσης ή όσες εργάζονται σε χώρους εργασίας όπου υπερτερούν οι γυναίκες, φαίνεται ότι έχουν απορρίψει αυτά τα έμφυλα στερεότυπα.