Στο όγδοο επεισόδιο του «Musicology» της ΕΡΤ ένα πείραμα έδειξε πώς η μουσική επηρεάζει την καλλιτεχνική δημιουργία των παιδιών. Ακούγοντας μουσική τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν το συναίσθημα που τους δημιουργεί ζωγραφίζοντας.
Η Μάγια, η Μυρτώ και η Έλλη, τρία γλυκά κοριτσάκια, βρέθηκαν στην εκπομπή και άφησαν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους ελεύθερη για να ζωγραφίσουν ό,τι ένιωθαν ακούγοντας μουσική.
Τα παιδιά άκουσαν αρχικά το τραγούδι “Επιστροφή” του Σταύρου Λάντσια με τα κορίτσια να ζωγραφίζουν τη θάλασσα και τον βυθό. Στη συνέχεια άκουσαν το ‘Immigrant‘ των Led Zeppelin και τα κορίτσια ζωγράφισαν “ένα σαλιγκάρι με κεφάλι σε κουτί”, “ένα πάρτι” και “ένα δώρο”.
Πόσο επηρεάστηκαν τα κορίτσια από την μουσική που άκουσαν; Σύμφωνα με την Ολυμπία Αγαλιάνου, διδάσκουσα στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, “η ακρόαση δεν είναι η ίδια με την ακοή. Όταν τα παιδιά ζωγραφίζουν πετυχαίνουν την ακρόαση, δηλαδή να ακούσουν καλύτερα. Η πρώτη μουσική ήταν πιο χαλαρωτική και αδιάφορη ενώ η δεύτερη πιο μπιτάτη. Η δεύτερη υποβάλει περισσότερο, για αυτό ένα κοριτσάκι αποφάσισε να απεικονίσει τον ρυθμό κι έκανε αυτό που λέμε γραφική παρτιτούρα. Επέλεξε να απεικονίσει μια πολύ συγκεκριμένη μουσική παράμετρο. Ένα κομμάτι με έντονο στοιχείο, εδώ είναι το ρυθμικό έντονο, καθοδηγεί τη σκέψη του παιδιού στο να απεικονίσει την ίδια τη μουσική. ΕΝώ το άλλο τραγούδι φτιάχνει μια ατμόσφαιρα που επιτρέπει στο παιδί να εκφραστεί και συνήθως σε αυτές οι καταστάσεις το ινχογράφημα του παιδιού έχει μεγάλη σημασία για το ίδιο το παιδί”.
Δες το σχετικό απόσπασμα: