Ποτίζουν, τσαπίζουν και ξεχορταριάζουν, όχι σε κάποιον ιδιωτικό λαχανόκηπο, αλλά στην αυλή του σχολείου τους. Με μεράκι και ενθουσιασμό, γονείς και μαθητές φροντίζουν καθημερινά και σχολαστικά τον εντυπωσιακό κήπο έκτασης 300τμ, που δημιούργησαν οι ίδιοι, στην αυλή του 4ου δημοτικού σχολείου στην Πυλαία Θεσσαλονίκης με λαχανικά και αρωματικά – φαρμακευτικά φυτά.
«Σκοπός του εγχειρήματος είναι τα παιδιά μας να απολαύσουν τη διαδικασία της βιωματικής μάθησης, εφαρμόζοντας πρακτικές που συνάδουν με την αειφόρο ανάπτυξη και τις αρχές της υγιεινής διατροφής» επισήμανε, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Θάνος Κούλης και εξήγησε πως «οι φυτεύσεις έγιναν βιωματικά με συμμετοχή 300 περίπου παιδιών και των εκπαιδευτικών τους κι έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστούν και εκτός της σχολικής αίθουσας».
«Κάθε μέρα παρατηρώ τα λαχανικά που φυτέψαμε με τα παιδιά της τάξης μας, για να δω αν μεγάλωσαν ή αν διψάνε και αγγίζω τα διαφορετικά αρωματικά φυτά για να μυρίσω το άρωμα τους που είναι ξεχωριστό» αναφέρει με ένα πλατύ χαμόγελο ικανοποίησης η Χριστιάνα, μαθήτρια της Ε’ τάξης.
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί πρόσφατα φύτεψαν περίπου 600 μαρούλια και άλλα τόσα κρεμμυδάκια και περισσότερα από 100 αρωματικά -φαρμακευτικά φυτά της Ελλάδας. Έως την άνοιξη, όπως υπογραμμίζουν από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τα λαχανικά θα πλαισιωθούν με αρώματα και ευεργετικές ιδιότητες, δεντρολίβανο (Salvia rosmarinus), θρούμπι (Satureja horvatii subsp. macrophylla), νησιωτική ρίγανη (Origanum onites), τσάι Ολύμπου (Sideritis scardica), βαλκανικό θυμάρι (Thymus sibthorpii), κρίταμο (Crithmum maritimum), κρητικό ψευδοκάρυ ή κρητικό ελίχρυσο (Helichrysum heldreichii), λαδανιά (Cistus creticus subsp. creticus) και ελληνικό κίτρινο τεύκριο (Teucrium flavum subsp. Hellenicum), στο πλαίσιο συγκαλλιέργειας.
«Αυτά τα αρωματικά – φαρμακευτικά φυτά της Ελλάδας έχουν ξεχωριστή ταυτότητα μετά από ταξινομικό προσδιορισμό. Συλλέχθηκαν από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπου είναι αυτοφυή και η συλλογή τους έγινε με χρήση ειδικής άδειας που διαθέτει το Ινστιτούτο Γενετικής Βελτίωσης και Φυτογενετικών Πόρων του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού Δήμητρα. Στη συνέχεια εγκλιματίστηκαν στο ανθρωπογενές περιβάλλον, όπου αναπαράχθηκαν και καλλιεργήθηκαν με αειφορικό τρόπο, πριν φτάσουν στον αύλειο χώρο του σχολείου» διευκρινίζει ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Δρ. ερευνητής του «Δήμητρα» Νίκος Κρίγκας.
Ο μοναδικός αυτός αρωματολαχανόκηπος υλοποιήθηκε μέσα από τη συνεργασία της Διεύθυνσης, του Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πυλαίας και του αντιδήμαρχου κ. Καρτάλη, που βοήθησε στην επεξεργασία και τη βελτίωση του εδάφους, με την επιστημονική καθοδήγηση από το Ινστιτούτο «Δήμητρα», το οποίο παρείχε αρωματικά – φαρμακευτικά φυτά της Ελλάδας με πλήρη τεκμηρίωση.
Τον συντονισμό του εγχειρήματος είχε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων. Πρόκειται για έναν δυναμικό σύλλογο, που προσφέρει όραμα στα παιδιά του σχολείου, θυσιάζει πολύτιμο προσωπικό χρόνο για να προσφέρει λύσεις και το αποδεικνύει καθημερινά με πράξεις και έργα. Μετά την ανανέωση της βιβλιοθήκης του σχολείου, τη δημιουργία αίθουσας εικαστικών, την αναβάθμιση της αίθουσας υπολογιστών, τη διοργάνωση έκθεσης βιβλίου, την κάλυψη πολυάριθμων αναγκών της σχολικής κοινότητας, τη διοργάνωση εορτών και εκδηλώσεων και τη φιλοξενία λειτουργικού απινιδωτή στο σχολείο, ο εν λόγω σύλλογος πέτυχε φέτος να δημιουργήσει κι αυτόν τον ιδιαίτερο και πλήρως αρδευόμενο αρωματοτολαχανόκηπο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου δημοτικού σχολείου Πυλαίας