Τη μαγεία της οροσειράς της Ροδόπης την οποία συνθέτουν τα διάσπαρτα στα 19.000 τ.χλμ. της κάστρα, τεμένη, εκκλησίες, τα αρχοντικά και οι καλύβες, οι ξερολιθιές και τα γεφύρια , τοπία απαράμιλλου φυσικού κάλλους με κυρίαρχο το ανθρώπινο στοιχείο και πρόσωπα χαμογελαστά, φιλόξενα, με διαφορετικές κουλτούρες, ήθη, έθιμα, θρησκεύματα και παραδόσεις, εσωκλείει στις σελίδες του το λεύκωμα του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης (ΚΕΔΗΦΩΤ) με τίτλο «ΡΟΔΟΠΗ: Μια οροσειρά Δεκαπέντε φωτογράφοι». Στην υψηλής αισθητικής έκδοση η οποία παρουσιάστηκε το Σάββατο στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης δεκαπέντε φωτογράφοι με διαφορετική τεχνική, προσέγγιση και οπτική επιτυγχάνουν την παρουσίαση ενός καλλιτεχνικού αποτελέσματος με συνοχή .
«Είναι ένα βιβλίο πλήρες ως προς το επίπεδο των εικόνων και ως προς την ποικιλομορφία τους. Εικόνες που δείχνουν τα τοπία από μακριά αλλά και εικόνες που μπαίνουν μέσα στα τοπία μεταφέροντας όχι απλά την εικόνα αλλά και το βίωμα αυτού του τόπου. Είναι εικόνες απ’ όλες τις εποχές του χρόνου…φωτογραφίες με τη δύναμη της ακριβούς περιγραφής βασισμένες στην άψογη τεχνική αλλά και αυτές που βλέπουν οράματα και που καταφέρνουν να τα καταστήσουν ορατά και σ’ εμάς. Εικόνες, πληροφορίες για το πως επιβιώνουν επαγγελματικά οι κάτοικοι αλλά και πορτρέτα παρουσιάσεις των κατοίκων που ποικίλλουν σε εθνότητα, θρήσκευμα, πολιτισμό. Η συμβίωσή τους μέσα από το πρίσμα της πολιτικής και των κρατικών συμφερόντων μοιάζει μ’ επικίνδυνη ισορροπία. Μέσα απ’ το φακό των δεκαπέντε δίνει την αίσθηση αυτού που μπορεί να είναι -και προς το παρόν είναι -μια θαυμαστή συνύπαρξη η οποία αξίζει και πρέπει να συνεχιστεί αρμονικά». Με γλαφυρό ύφος και δηλώνοντας ευτυχής για τη συνεργασία με τον «αξιοζήλευτο πυρήνα καλλιτεχνών» του ΚΕΔΗΦΩΤ που δημιουργεί στην άκρη της Ελλάδας αναγνωρίζοντας ως «ψυχή» του συγκεκριμένου πυρήνα τον φωτογράφο Μιχάλη Μπολιάκη, ο Πάνος Κοκκινιάς, φωτογράφος και διδάκτωρ φωτογραφίας στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, επιμελητής του φωτογραφικού λευκώματος προοικονομεί το ταξίδι μέσω του λευκώματος στη «μαγική» οροσειρά.
Στο πως γεννήθηκε η σκέψη δημιουργίας του φωτογραφικού λευκώματος και στη δυσκολία του όλου εγχειρήματος αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα της συνδρομής του Πάνου Κοκκινιά που ανέλαβε το συντονισμό των δεκαπέντε διαφορετικών φωτογράφων, το editing και την επιλογή των φωτογραφιών ώστε να μοιάζουν μια ενιαία δουλειά, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΚΕΔΗΦΩΤ, Δημοσθένης Καραγεωργίου. «Το 2017 ήμασταν σε μία φάση που ο σύλλογος έπρεπε να προχωρήσει, να εξελιχθεί… Όλα ξεκίνησαν από μία καλή ιδέα. Την ιδέα να φωτογραφίσουμε την οροσειρά της Ροδόπης. Είχαμε πάει μία φωτογραφική εκδρομή και ο καθένας είδε κάτι διαφορετικό, αποφασίσαμε λοιπόν ότι ίσως είχε νόημα να φωτογραφίσουμε την οροσειρά της Ροδόπης που σήμαινε ότι έπρεπε να φωτογραφίσουμε και στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία…». Διευκρινίζοντας ότι το ΚΕΔΗΦΩΤ κάνει καλλιτεχνική φωτογραφία υπογράμμισε πως όταν ο φωτογράφος φτάσει στο σημείο να πει ότι είναι σε θέση να εκδώσει ένα βιβλίο σημαίνει ότι έχει να πει κάτι σημαντικό και όταν αυτό γίνεται από δεκαπέντε φωτογράφους είναι ακόμα πιο σημαντικό. «…Η φωτογραφία που κάνουμε είναι καλλιτεχνική, είναι ανάγκη έκφρασης, ανάγκη δημιουργίας… κάνουμε φωτογραφία που μας εκφράζει και στόχος μας είναι οι εικόνες που δημιουργούμε να φτάσουν στο κοινό και να δημιουργήσουν συναισθήματα. Η φωτογραφία όταν τυπωθεί δεν ανήκει στο φωτογράφο αλλά στο κοινό. Με το λεύκωμα να είστε σίγουροι ότι θα ταξιδέψετε, θα φύγετε απ’ την καθημερινότητα μέσα από τις εικόνες που έχουν δημιουργήσει τα παιδιά (σ.σ. οι 15 φωτογράφοι) και είναι μια απόδραση κυρίως για την ψυχή σας».
Σημειώνεται πως παράλληλα με την παρουσίαση του φωτογραφικού λευκώματος εγκαινιάστηκε και η έκθεση φωτογραφίας που φιλοξενείται στο χώρο του Νομαρχείου Αλεξανδρούπολης έως τις 15 Ιουλίου καθημερινά από τις 20.00 έως τις 23.00. Το λεύκωμα κυκλοφορεί από το ΚΕΔΗΦΩΤ και τις Εκδόσεις Τόπος και διατίθεται σε βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ