Λογοθεραπεία και παιδιά: 5 ‘κανόνες’ που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για να ολοκληρωθεί αποτελεσματικά η θεραπεία

Πόσο καιρό θα έρχομαι; Πώς θα καθαρίσει η άρθρωσή του; Δεν έχει καθαρίσει η ομιλία του ακόμα όταν μιλάει στο σπίτι, πώς θα γίνει αυτό, πόσο χρόνο θέλει ακόμα; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που κάνουν οι γονείς – και τα παιδιά με τον τρόπο τους- όταν επισκέπτονται για πρώτη φορά τον λογοθεραπευτή με το παιδί τους για να ακολουθήσει μια θεραπεία άρθρωσης. 

Σύμφωνα με την λογοθεραπεύτρια, Κίκα Γιαξόγλου, υπάρχουν κάποια στάδια που πρέπει να περάσουν οι γονείς και το παιδί μαζί με τον λογοθεραπευτή για να ολοκληρωθεί η θεραπευτική δουλειά.

Η διάρκεια της παρέμβασης, όπως παρουσιάζεται μέσα από την παραπάνω πυραμίδα, αν και φαίνεται γρήγορη, επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες και ίσως, όχι μόνο:

1. Ηλικία – Ωρίμανση παιδιού

2. Αυτονομία του παιδιού – δυνατότητα του παιδιού να λειτουργεί αυτόνομο σε καθημερινές δραστηριότητες και να βρίσκει λύσεις. Έχει παρατηρηθεί από την κλινική εμπειρία ότι, όσο πιο αυτόνομο είναι ένα παιδί στην καθημερινότητά του, αλλά και όσο πιο ανεξάρτητο και σίγουρο για τον εαυτό του, τόσο πιο μεγάλη θέληση έχει για την διαδικασία της θεραπείας

3. Θέληση για αλλαγή άρα και διόρθωσης του ήχου στόχου ή των ήχων στόχων

4. Γενική καταλλητότητα του παιδιού – όσο πιο μειωμένο ρεπερτόριο καθαρών ήχων τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια της θεραπείας

5. Συνεργασία με γονείς– η ανάγκη για έμμεση και άμεση συμμετοχή στην καθημερινή εξάσκηση του παιδιού, στην ενθάρρυνση αλλά και στην ενίσχυση της φιλοσοφίας «στα δύσκολα δεν τα παρατάμε» συμβάλλουν ιδιαίτερα στην όλη διαδικασία της παρέμβασης και βοηθάνε εμάς τους θεραπευτές να βοηθήσουμε περισσότερο τα παιδιά. Δύσκολο δεν είναι μόνο να πω καθαρά το /Σ/… δύσκολο είναι να μαζέψω και τα πράγματά μου ίσως, να βάλω τα παπούτσια μου. Οτιδήποτε δυσκολεύει το παιδί είναι καλό να βρίσκονται τρόποι να ανταπεξέλθει μόνο του, γιατί έτσι θα συμβάλει από μόνο του και στην θεραπευτική διαδικασία. Αν, δυστυχώς, τα δύσκολα παρουσιάζονται μόνο στην Λογοθεραπεία, γιατί στο σπίτι γίνονται όλα τα δύσκολα από τους μεγάλους, το παιδί, ο θεραπευτής αλλά και ο γονιός μπορεί να νιώσουν το συναίσθημα της ακύρωσης και να μην υπάρξει η εξέλιξη που θα θέλαμε.

Έχοντας αυτή τη γνώση, δηλαδή την εικόνα της Πυραμίδας, το άγχος του παιδιού μειώνεται και η συνεργασία γίνεται πιο εποικοδομητική. Είναι σε θέση να «σβήσει» ζωγραφίζοντας τα στάδια που περνάει και έτσι να πάρει από μόνο του την ενθάρρυνση που χρειάζεται για να προχωρήσει στα επόμενα στάδια! Το εσωτερικό κίνητρο είναι πάντα ο μεγαλύτερος και ο καλύτερος σύμμαχός μας σε όλη αυτή τη διαδικασία!

Ευχαριστούμε την Λογοθεραπεύτρια, Κίκα Γιαξόγλου, για τις συμβουλές της.

BSc Λογοπεδικός-Λογοθεραπεύτρια, MEd Αυτισμός

Λογοθεραπεία – Συμβουλευτική Επικοινωνιακών Διαταραχών

Κυπρίων Αγωνιστών 1, Ραφήνα, Τηλ: 2294028775 • Κινητό: 6940779411

E-mail: kikagiaxoglou@gmail.com, www.kikagiaxoglou.gr

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network