Ένωσαν δυνάμεις, συνεργάστηκαν με κέφι και μεράκι και παρήγαγαν ένα καθόλα υγιεινό σνακ, που όχι μόνο ικανοποιεί τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο αλλά στέλνει κι ένα μήνυμα συμπερίληψης κι ευαισθητοποίησης σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα της εποχής. Το ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου, από την Αθήνα, και το Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης «μηδένισαν» τα 500χλμ που τους χωρίζουν και με επιμονή, υπομονή και προσήλωση στον στόχο ίδρυσαν, στο πλαίσιο του προγράμματος της μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης 2023 του Junior Achievement Greece, τη συνεργατική μαθητική επιχείρηση E.L.A. (Eat, Learn,Act) Snacks ως πρότυπο εφαρμογής της συμπερίληψης στον εκπαιδευτικό και εργασιακό τομέα.
Η εταιρεία παράγει υγιεινά σνακ, στοχεύοντας να κινητοποιήσει παιδιά κι εφήβους να γίνουν ενεργά μέλη μιας συμπεριληπτικής κοινότητας, να τους ευαισθητοποιήσει και να τους δώσει κίνητρα, μέσα από παιγνιώδη τρόπο, για την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, απώτερος στόχος της εταιρείας είναι, επίσης, η υποστήριξη μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
«Στην E.L.A. Snacks οραματιζόμαστε έναν κόσμο χωρίς κοινωνικές ανισότητες, στον οποίο οι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Μέσω της E.L.A Snacks υποστηρίζουμε τους στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ΟΗΕ για μηδενική πείνα, ποιοτική εκπαίδευση, λιγότερες ανισότητες, υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, δράση για το κλίμα, αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη», αναφέρει ο CEO της E.L.A. Snacks Ορέστης Γκουτζίκας.
Υγιεινά σνακ για έναν κόσμο πιο γευστικό και …συμπεριληπτικό
Η E.L.A. Snacks είναι μια επιχείρηση που πουλάει υγιεινά σνακ, ενώ ταυτόχρονα προωθεί αξίες και ιδέες, μέσω των διαδικτυακών παιχνιδιών και της ιστοσελίδας (https://elasnacks.eu/), που δημιουργήθηκαν από μαθητές για μαθητές. Η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε, αφού διαπιστώθηκε κατόπιν έρευνας, ότι πολλά σνακ της αγοράς περιέχουν συστατικά ανθυγιεινά για τα παιδιά, όπως επικίνδυνα συντηρητικά, χρωστικές, σκόνες κ.λπ. «Με γνώμονα την πολιτική της υγιεινής που ακολουθούμε, σύμφωνη πάντα με την κείμενη νομοθεσία περί ασφάλειας για την υγεία των καταναλωτών, απευθυνόμαστε σε ένα ευρύτερο κοινό. Οι γονείς μπορούν να αισθάνονται και οι ίδιοι ασφαλείς για τα παιδιά τους από την κατανάλωση των προϊόντων της εταιρείας μας», σημειώνουν οι δημιουργοί των υγιεινών αυτών σνακ, τα οποία έγιναν κυριολεκτικά ανάρπαστα στην πρόσφατη Μαθητική Εμπορική Έκθεση του JA Greece, στη Θεσσαλονίκη!
Στα ράφια της αγοράς μπορεί να βρει κανείς το πολύχρωμο λογότυπο της E.L.A. Snacks είτε πάνω σε κόκκινα, τραγανιστά τρίγωνα σνακ παρασκευασμένα από παντζάρι, είτε πάνω σε έντονα τετράγωνα σνακ φτιαγμένα από φακές. Τα προϊόντα είναι χωρίς γλουτένη ή οποιαδήποτε πρώτη ύλη που μπορεί να προκαλέσει αλλεργίες ή άλλου είδους διαταραχές, όπως π.χ. πεπτικές διαταραχές. Η συσκευασία των προϊόντων περιέχει συλλεκτικά αντικείμενα ενώ παράλληλα παραπέμπει (μέσω QR code) τον καταναλωτή στη διαδραστική ιστοσελίδα της εταιρείας, όπου θα μπορεί να συμμετέχει σε θεματικά ηλεκτρονικά παιχνίδια με ξεχωριστούς χαρακτήρες από διάφορες κοινωνικές ομάδες. Το προϊόν, μάλιστα, πληροί όλες τις προδιαγραφές ώστε να είναι σε θέση να διατεθεί και στα σχολικά κυλικεία.
Ένα ταξίδι ενδυνάμωσης κι απελευθέρωσης της δημιουργικότητας
Το ταξίδι ώς τη δημιουργία της E.L.A. Snacks ξεκίνησε στις 4 Νοεμβρίου του 2022, όταν είκοσι δυο μαθητές και μαθήτριες από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης και έντεκα μαθητές της Α’ Λυκείου από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Δημητρίου Αθηνών, βρήκαν τον τρόπο παρά τα μειονεκτήματα της απόστασης να συνεργαστούν. Μάλιστα, τα δύο σχολεία, τη σχολική χρονιά 2021-22 κέρδισαν το βραβείο TESAWARDS, γνωστό και ως «Βραβείο του Επιχειρηματικού Σχολείου της Ευρώπης 2022». Συνεπώς, η ιδέα για σύμπραξη και ομαδική εργασία δεν άργησε να γίνει πραγματικότητα και να λάβει «σάρκα και οστά» η ξεχωριστή αυτή μαθητική επιχείρηση.
Η ομαδική εργασία και οι εβδομαδιαίες συναντήσεις των μαθητών στο πλαίσιο των διοικητικών συμβουλίων της εικονικής τους επιχείρησης είχαν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη συνεργασίας, ομαδικού πνεύματος, την ελεύθερη έκφραση των απόψεων των μαθητών και την ενθάρρυνση στη λήψη αποφάσεων από τα μέλη της ομάδας. Επιτεύχθηκε η ενδυνάμωση των μαθητών καθώς κατά τη διάρκεια του προγράμματος μοιράστηκαν ρόλους, έγιναν ενεργοί συμμέτοχοι, ξεπέρασαν το άγχος τους και απελευθερώθηκαν. Η αυτοπεποίθησή τους και το πνεύμα πρωτοβουλίας τους αυξήθηκαν σημαντικά, έμαθαν πώς να συνεργάζονται, να παίρνουν αποφάσεις, έγιναν πιο δημιουργικοί και απέκτησαν βασικές οικονομικές και επιχειρηματικές γνώσεις. Κατάφεραν να αξιοποιήσουν τον συνδυασμό πολλών μαθημάτων. όπως οικονομικά, τέχνες, κοινωνική αγωγή, μαθηματικά, γλώσσα, πληροφορική, εξασκήθηκαν στην επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας και διαχείρισης των πόρων, εξοικειώθηκαν με τις νέες τεχνολογίες έμαθαν πώς να αξιοποιούν τις ευκαιρίες, διερεύνησαν τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους καλλιέργησαν τις δεξιότητες παρουσίασής τους στις εμπορικές εκθέσεις που συμμετείχαν, κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν το κοινό μέσα από επιχειρηματικές δράσεις και προχώρησαν στην ανάπτυξη συνεργασιών με την τοπική και την ευρύτερη κοινότητα.
Τα παιδιά δημιούργησαν το λογότυπο της επιχείρησης, εμπνεύστηκαν το σλόγκαν της (EAT LEARN ACT), δημιούργησαν το επιχειρηματικό τους πλάνο και το βίντεο προώθησης της μαθητικής τους επιχείρησής. Διέδωσαν, επίσης, τα μηνύματά τους με τα φυλλάδια και τις αφίσες τους, ενώ συμμετέχουν στον διαγωνισμό Bravo Schools στην κατηγορία συνεργατικά προγράμματα για τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και στον διαγωνισμό καλύτερο Promo Video 2023.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ