Δεύτερες ευκαιρίες και νέα ακαδημαϊκά κριτήρια εισάγονται φέτος για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και υποψηφίους των Πανελλαδικών τον ερχόμενο Ιούνιο του 2022.
Με τις συνέπειες της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής να είναι ακόμα υπό εξέταση, οι φετινοί υποψήφιοι έχουν να αντιμετωπίσουν νέο γύρο αλλαγών για τη διεκδίκηση μιας θέσης όχι μόνο στα ελληνικά αμφιθέατρα αλλά και στα Δημόσια ΙΕΚ.
Διπλό μηχανογραφικό, παράλληλο μηχανογραφικό, νέοι συντελεστές βαρύτητας και διατήρηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με μικρές αλλαγές συνθέτουν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία εισαγωγής στη μεταλυκειακή και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Τα πανεπιστήμια καλούνται ακόμα πιο ενεργά φέτος να έχουν λόγο στην επιλογή των υποψηφίων που θα διεκδικήσουν μια θέση στις σχολές και τα τμήματά τους, την ίδια ώρα βέβαια που ο ακαδημαϊκός χάρτης είναι ρευστός, εν αναμονή αναδιαρθρώσεων, συγχωνεύσεων, αλλά και καταργήσεων.
Οπως και πέρσι, η διαδικασία της μελέτης των υποψηφίων επηρεάζεται ελάχιστα από τις αλλαγές, οι οποίες εστιάζουν κυρίως στα νέα κριτήρια για την εισαγωγή των εισακτέων αλλά και στις προτιμήσεις των αποφοίτων στο μηχανογραφικό δελτίο.
Επιστροφή Λατινικών
Η μοναδική αλλαγή που αφορά στην εξεταστική διαδικασία προβλέπει αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας και επιστροφή των Λατινικών για τους υποψηφίους του Επιστημονικού Πεδίου Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών. Η εξέταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας διήρκησε μόλις δύο χρόνια.
Συντελεστές βαρυτήτας
Η σημαντικότερη αλλαγή στις φετινές Πανελλήνιες προβλέπει ριζική αναδιάρθρωση της διαδικασίας υπολογισμού των μορίων από τους συντελεστές βαρύτητας. Μέχρι πέρσι, το υπουργείο Παιδείας όριζε συντελεστές βαρύτητας σε δύο από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, οι οποίοι υπολογίζονταν για τη διεξαγωγή του μέσου όρου του υποψηφίου στην εισαγωγή του σε όλες τις σχολές του επιστημονικού πεδίου της επιλογής του.
Από τον Ιούνιο του 2022, η διαδικασία ανατρέπεται. Τα πανεπιστήμια μέχρι το τέλος Μαΐου καλούνται να έχουν ορίσει τα ίδια τους συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα βάσει του γνωστικού τους αντικειμένου. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του τμήματος των Μαθηματικών, η διοίκηση μπορεί να επιλέξει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για τα μαθηματικά, σε σχέση με τα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα, για τα οποία θα πρέπει να ορίσει και σε αυτά χαμηλότερο συντελεστή σε ποσοστό (%). Αντίστοιχα, την ίδια διαδικασία μπορεί να ακολουθήσει και το τμήμα Φυσικής.
Σε αυτή την περίπτωση, η επιλογή των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο θα διαμορφώσει τον μέσο όρο επίδοσής του. Για παράδειγμα, τα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών βρίσκονται στο ίδιο επιστημονικό πεδίο (2ο). Μέχρι πέρσι ο υποψήφιος με έναν μέσο όρο, για παράδειγμα, 15,2 διεκδικούσε την εισαγωγή του σε όλες τις σχολές και τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου. Από φέτος, ο μέσος όρος του θα μεταβάλλεται ανάλογα με τη σχολή ή το τμήμα που θα διεκδικεί.
Στην περίπτωση που ένας υποψήφιος έχει υψηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά, ο μέσος όρος του θα διαμορφωθεί βάσει του αυξημένου συντελεστή που έχει ορίσει το τμήμα που διεκδικεί. Αντιθέτως, αν διεκδικεί ένα τμήμα Φυσικής και η επίδοσή του στο εν λόγω μάθημα είναι χαμηλή, ο μέσος όρος του αυτόματα πέφτει.
Πρακτικά, οι υποψήφιοι, σύμφωνα με το θεσμοθετημένο χρονοδιάγραμμα, θα γνωρίζουν πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων τους συντελεστές βαρύτητας των πανεπιστημίων. Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους, οι υψηλές επιδόσεις σε μαθήματα που έχουν αυξημένο συντελεστή μπορούν να τους εξασφαλίσουν την είσοδό τους στο τμήμα ή τη σχολή επιλογής τους.
Πάντως, οι διακυμάνσεις για τον μέσο όρο δεν προβλέπεται να είναι πολύ μεγάλες, καθώς ο νόμος προβλέπει ότι ο συντελεστής ανά μάθημα δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%.
Μηχανογραφικό
Διαβάστε τη συνέχεια στο thetoc.gr