Μόλις τα παιδιά εισέλθουν στην νηπιακή ηλικία, πολλοί από τους γονείς αρχίζουν ν’ αναρωτιούνται πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για τις πιο «ζωηρές» αθλητικές δραστηριότητες και φυσικά… την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Βρισκόμενοι προ των πυλών του δημοτικού, πολλοί από τους γονείς προβληματίζονται στο ενδεχόμενο επιβάρυνσης του προγράμματος και ξεκινούν την έρευνα αγοράς. Ναι λοιπόν στις ξένες γλώσσες, αλλά από ποια ηλικία;
Η απάντηση είναι εξίσου απλή: από την Α’ δημοτικού!!!
Σύμφωνα με τους επιστήμονες που ασχολούνται με θέματα διδασκαλίας «η ικανότητα ενός παιδικού μυαλού να μαθαίνει είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του», ενώ όπως τονίζουν τα παιδιά μέχρι το 12ο έτος της ηλικίας τους αφομοιώνουν ιδιαίτερα εύκολα ξένες γλώσσες πρώτον διότι ο εγκέφαλός τους δημιουργεί σχετικά εύκολα νευρώνες και δεύτερον γιατί οι φωνητικές δυνατότητές τους είναι ανοιχτές σε κάθε νέο ήχο και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα. Επομένως, τα παιδιά που αρχίζουν από πολύ μικρά την ξένη γλώσσα απορροφούν γνώσεις σαν σφουγγάρι, ενώ αποκτούν τη σωστή προφορά.
Όπως μας εξηγεί ο Νικόλας Λαγογιάννης, Διευθυντής Σπουδών του δικτύου κέντρων ξένων γλωσσών The Scholars Group: «Τα προγράμματα σπουδών των παιδικών τμημάτων (Pre-Junior) στηρίζονται στην επιστημονική αλήθεια ότι όσο πιο μικρό ξεκινά το παιδί την εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας, τόσο πιο αβίαστα, γρήγορα & καλύτερα τη μαθαίνει. Ξεκινώντας την εκμάθηση αγγλικών νωρίς δίνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα ν΄ αγαπήσουν τη γλώσσα μέσα από μία διαδραστική εκπαιδευτική διαδικασία που βοηθά τα παιδιά να αφομοιώσουν τις πληροφορίες με βιωματικό τρόπο».
Ωστόσο, για να καρπωθούμε όλα τα οφέλη της σωστής εκμάθησης δεν αρκεί η βιολογία των παιδιών αλλά απαιτείται και ένα συντονισμένο πρόγραμμα διδασκαλίας σχεδιασμένο από επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία καθώς χρειάζεται:
1. Η μέθοδος διδασκαλίας να διαθέτει το κατάλληλο διδακτικό υλικό που να κερδίζει το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών αφού τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν μπορούν να συγκεντρωθούν για πολύ στο ίδιο αντικείμενο.
2. Η χρήση οπτικοακουστικών μέσων τα οποία να είναι βασικά καθημερινά βοηθήματα στη διδασκαλία.
3. Το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο και να εφαρμόζει συγκεκριμένες και αποκλειστικές μεθόδους διδασκαλίας.
4. Ένας κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος, αποκλειστικά για τους μικρούς μαθητές, γιατί το παιδί πρέπει να αισθανθεί ότι λειτουργεί σε έναν χώρο διαφορετικό από αυτόν του σχολείου όπου θα κάνει πράγματα που του αρέσουν και το διασκεδάζουν
Το δίκτυο κέντρων ξένων γλωσσών, παιδικών τμημάτων προσφέρει από το 2002 ένα σύνολο εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου όπως ξένες γλώσσες, πληροφορική, ρομποτική κ.α. που απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες. Η εξειδικευμένη διοικητική και εκπαιδευτική ομάδα, σχεδιάζει κάθε χρόνο ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στα νέα δεδομένα και τις εξελίξεις στις επιστήμες της παιδαγωγικής, της γλωσσολογίας και της διδακτικής που εγγυόνται άμεσα αποτελέσματα. Καθώς οι εγγραφές έχουν ήδη ξεκινήσει, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα από τα 27 κέντρα του δικτύου ή στο www.the-scholars.gr και ενημερωθείτε από τους ειδικούς για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα της νέας σχολικής σεζόν.