Η 16χρονη από την Αρμενία που εμπνεύστηκε ένα εικονικό εργαστήριο χημείας

Η νέα ηρωίδα που μας συστήνει η UNICEF είναι μόλις 16 ετών και ζει στην Αρμενία. Η Χασμίκ Μπαγκντασαριάν, μαθήτρια ενός ιδιωτικού σχολείου στα περίχωρα της Γιερεβάν, της πρωτεύουσας της χώρας, είναι ανάμεσα στα προνομιούχα παιδιά που έχουν πρόσβαση σε εργαστήριο χημείας με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. «Το προηγούμενο σχολείο μου δεν είχε τίποτα τέτοιο. Για την ακρίβεια, τα περισσότερα σχολεία στα χωριά και πολλά στη Γιερεβάν δεν έχουν καν πόρους για ένα εργαστήριο με στοιχειώδεις υποδομές».

Μαζί με τρεις ακόμα συμμαθητές της, λοιπόν, πρότεινε μια πρωτοποριακή λύση: Το μάθημα της χημείας -και τα πειράματά του- να διεξάγεται με εξοπλισμό εικονικής πραγματικότητας, που εξασφαλίζει σε πολλούς μαθητές πρόσβαση σε τεχνολογία αιχμής. Όπως ανακάλυψαν οι Αρμένοιοι μαθητές, η εικονική πραγματικότητα είναι ο πιο οικονομικόςκαθοδηγητικός και ελκυστικός τρόπος να γίνεται το μάθημα. Ή όπως το έθεσε η χαρισματική Χασμίκ: «Άλλο να βλέπεις τον δάσκαλό σου να κάνει ένα πείραμα, όπως γίνεται στα περισσότερα σχολεία. Και άλλο να το κάνεις μόνος σου».

Η ιδέα τους, με το όνομα VR Labsβραβεύτηκε πριν από μερικούς μήνες στον αρμενικό διαγωνισμό Generation Unlimited (GenU) Youth Challenge με ένα χρηματικό ποσό που τους βοήθησε να την κάνουν πράξη. Τώρα βρίσκονται σε πυρετώδεις προετοιμασίες για να την παρουσιάσουν, αυτοπροσώπως, στο Υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου.

Η Χασμίκ ζει στα προάστια της Γιερεβάν με τους γονείς της, τον 13χρονο αδερφό της, την 5χρονη αδερφή της και τον σκύλο τους. Το μεγαλύτερο πρότυπό της, ωστόσο, είναι ο πατέρας της: «Είναι αυτοδημιούργητος» είπε στη UNICEF. «Έχει καταφέρει πάρα πολλά και διαρκώς πασχίζει να γίνει καλύτερος, να κάνει κάτι καλύτερο. Είναι καλόκαρδος και πάντα σκέφτεται τους άλλους».

Το 16χρονο κορίτσι αγαπάει, επίσης, τη νομική, αλλά έχει παρατηρήσει ότι στις θετικές επιστήμες, οι γυναίκες είναι μειονότητα. Για παράδειγμα, στην τάξη της φυσικής φοιτούν 14 αγόρια και μόλις δύο κορίτσια. «Για μια περίοδο, ιδιαίτερα όταν αγωνιζόμουν να μελετήσω, άρχισα να αναρωτιέμαι μήπως τα αγόρια είναι, απλά, εκ φύσεως καλύτερα σε αυτό. Φυσικά, δεν ισχύει».

Ευελπιστεί το εικονικό εργαστήριό της να κάνει τις επιστήμες πιο προσιτές σε όλους, ανεξαρτήτως καταγωγήςφύλουηλικίας ή άλλων συνθηκών, αλλά πιστεύει ότι στην περίπτωση των ανισοτήτων ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια, τον βασικό ρόλο παίζει το οικογενειακό περιβάλλον. «Αυτό αρχίζει από την παιδική ηλικία. Έχει να κάνει με το πώς παίζω με την αδερφούλα μου, τις αξίες και τις ιδέες που της μεταφέρω, τι λέω και τι κάνω» καταλήγει η Χασμίκ.

womantoc.gr

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network