Ως ένα “παράθυρο” για να μην μετρηθεί ένα μέρος των απουσιών των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων από την τηλεκπαίδευση, εκτιμάται ότι είναι η εγκύκλιος που έστειλε χθες, Δευτέρα, προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας δεν απέκλειαν να δοθεί στο τέλος του Β’ Τετραμήνου η δυνατότητα να οριστεί ένα ποσοστό καταχωρημένων απουσιών που δεν θα προσμετρηθεί.
Μεγάλος αριθμός μαθητών έχει ήδη πιάσει… ταβάνι στις απουσίες
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου, η εγκύκλιος εκδόθηκε μετά από ερωτήματα που αφορούν στη φοίτηση των μαθητών σε Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια.
Το μήνυμα που έχει πάρει το υπουργείο από τα σχολεία είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών -αφύσικα μεγαλύτερο από ό,τι συνήθως- έχει πιάσει… ταβάνι στις απουσίες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι πολλά σχολεία έχουν ήδη αποστείλει σε γονείς και κηδεμόνες ηλεκτρονικά μηνύματα με τα οποία τους ενημερώνουν ότι τα παιδιά τους έχουν συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό απουσιών και βρίσκονται ενώπιον του κινδύνου να συμπληρώσουν άμεσα της 114 απουσίες και να μείνουν στην ίδια τάξη.
Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό οφείλεται σε δυσλειτουργίες τεχνικής φύσεως -όπως αδυναμία διαδικτυακής σύνδεσης- που υπήρξαν και εξακολουθούν να υπάρχουν στην τηλεκπαίδευση.
Τι ισχύει με το παρουσιολόγιο
Σύμφωνα με την προηγούμενη οδηγία του υπουργείου που εκδόθηκε τον Νοέμβριο, για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών προκειμένου οι Διευθυντές να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.
Στην πράξη, όμως, το σύστημα αυτό δεν μπόρεσε να προβλέψει τις τεχνικές δυσκολίες που προέκυψαν. Έτσι, μελετάται να γίνει μια συνολικότερη αποτίμηση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί με τις απουσίες στο τέλος της σχολικής χρονιάς, καθώς οποιαδήποτε άμεση απόφαση για “κούρεμα” απουσιών σε αυτή τη χρονική στιγμή, θα είχε ως αποτέλεσμα οι μαθητές να… χαλαρώσουν αναμένοντας ότι οι απουσίες τους δεν θα μετρηθούν.
Επιπλέον το υπουργείο θα πρέπει να έχει τη συνολική εικόνα για να αποφασίσει με ποιους όρους και σε ποιες περιπτώσεις θα επιτρέψει το “κούρεμα” στις απουσίες.
Σε ποια μαθήματα δεν θα δοθούν βαθμοί Τετραμήνου
Εκπαιδευτικοί έθεσαν στο υπουργείο και το θέμα των βαθμών Α΄ Τετραμήνου, σημειώνοντας ότι σε ορισμένα μαθήματα δεν έχει γίνει επαρκής διδασκαλία.
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, επίσης κατόπιν πολλών διαφοροποιήσεων εκπαιδευτικών που μιλούσαν για αδυναμία αξιολόγησης μαθητών με τηλεκπαίδευση, δίνει και τη δυνατότητα να μην κατατεθούν βαθμολογίες Α τετραμήνου, “μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών”
Η εγκύκλιος
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αναφέρει:
Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών και στην κατάθεση βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), σας ενημερώνουμε για τα εξής:
– Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.
– Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.