Τι απάντησαν η Υπουργός Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως και η καθηγήτρια παιδιατρικής, κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου στη σημερινή ενημέρωση για την πανδημία και στο ερώτημα σχετικά με τους μαθητές που διαμένουν στο ίδιο σπίτι με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν συμπεριλαμβάνονται στο μέτρο της τηλεκπαίδευσης:
Υπουργός Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως:
Για το πρώτο ερώτημά σας, αναφορικά με άλλα πρόσωπα που μπορεί να ανήκουν στο οικογενειακό περιβάλλον, να μένουν στο σπίτι και να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα. Αυτό το οποίο έχει συζητηθεί δια μακρόν είναι ότι δεν είμαστε αυτήν τη στιγμή σε ένα γενικευμένο Lockdown, όπου θα είχε νόημα να απομονώσουμε πλήρως. Δεν είναι απομονωμένοι αυτοί. Άρα, ούτως ή άλλως οποιοσδήποτε μπαινοβγαίνει μέσα στο σπίτι, ελλοχεύει ο κίνδυνος, να μεταφέρει κάποιον ιό, οποιοδήποτε μέλος του σπιτιού.
Το να φοράς μάσκα, και για αυτό το τονίζουμε… Η μάσκα δεν προστατεύει μόνο τον ίδιο και τους γύρω σου, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς, τους συμμαθητές σου. Προστατεύει και το σπίτι σου. Προστατεύει ακόμα περισσότερο τις ευπαθείς ομάδες. Η χρήση της μάσκας περιορίζει πάρα πολύ σημαντικά το ενδεχόμενο να μεταφέρεις οποιοδήποτε ιό, οποιοδήποτε μικρόβιο στο σπίτι σου.
Καθηγήτρια Παιδιατρικής, κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου:
Αν μου επιτρέπετε, για το θέμα που αναφέρατε για τους γονείς με ινοκυστική… Όντως, όταν είπαμε ποια παιδιά είναι με τηλεκπαίδευση… Μετά από πολλή σκέψη δεν βάλαμε μέσα παιδιά που υπάρχει κάποιος συγκάτοικος στο σπίτι με σοβαρό υποκείμενο νόσημα. Κι αυτό, γιατί πραγματικά αξιολογούμε πάρα πολύ την παρουσία του παιδιού στο σχολείο.
Στην περίπτωση αυτή, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει μια πολύ προσεκτική εκτίμηση της κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης.
- Θα πρέπει να εκτιμήσουμε το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού. Είναι παιδί δημοτικού; Είναι παιδί γυμνασίου; Είναι παιδί λυκείου;
- Αν, τυχόν, το παιδί έχει κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, που τότε ακόμα πιο επιτακτικά το παιδί πρέπει να πάει στο σχολείο.
- Επίσης, και πόσα παιδιά είναι μέσα σ’ αυτό το σπίτι. Άλλο να ‘ναι ένα παιδί, άλλο να ‘ναι τέσσερα.
Υπολογίζοντας, λοιπόν, όλα αυτά τα κριτήρια, θα πρέπει εξατομικευμένα να έχουμε, απ’ τη μία, την ασφάλεια του γονέα, που εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε, κι αυτό το παιδί ακόμα πιο προσεκτικά θα πρέπει να φοράει τη μάσκα του όταν πηγαίνει σχολείο. Μπορεί να βάλει και ιατρική μάσκα, εάν το συζητήσουν με τον θεράποντα, αντί για την υφασμάτινη. Όμως, πραγματικά επιμένουμε, τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο. Κι άρα, έχουμε, απ’τη μία, την υγεία του γονέα, για την οποία κάνουμε ό,τι μπορούμε, κι απ’την άλλη, το όφελος του παιδιού.