Χριστούγεννα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Δύο είναι κάθε χρόνο οι δύο μεγάλες αγωνίες των Βρετανών με το που πλησιάζει η γιορτή των γιορτών:
Αν θα δουν, επιτέλους, λευκά Χριστούγεννα και ποιος θα’ναι ο τελικός νικητής για την καλύτερη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της χρονιάς.
Μερικά απ’τα πιο δημιουργικά μυαλά στο χώρο της διαφήμισης και του θεάματος επιστρατεύονται μήνες πριν για να πιάσουν το κλίμα των Χριστουγέννων με το πιο συγκινητικό, πολυπολιτισμικό πολιτικά ορθό κι εμπορικά πετυχημένο τρόπο.
Ο ανταγωνισμός είναι ανελέητος. Κάθε χρόνο μεγάλοι όμιλοι σούπερ μάρκετ, εμπορικών καταστημάτων κ.ά. κονταροχτύπιονται. Και συνήθως πάντα, κερδίζει το ιστορικό πολυκατάστημα του Λονδίνου: John Lewis.
Πριν από λίγα λεπτά το «επτασφράγιστο» μυστικό της φετινής χριστουγεννιάτικης διαφήμισης του John Lewis αποκαλύφθηκε στο διαδίκτυο και είναι αντάξιο των αριστουργημάτων των προηγούμενων ετών.
Η βρετανική εταιρεία επέλεξε για την σκηνοθεσία ενός σποτ διάρκειας 2 λεπτών τον βραβευμένο με Όσκαρ σεναριογράφο Μάικλ Γκόντρι, σκηνοθέτη της ταινίας «Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού». Ο Γκόρντι είναι, επίσης, γνωστός για τη συνεργασία σε βιντεοκλίπ καλλιτεχνών όπως οι Radiohead, Björk και Duftpunk.
Για το soundtrack επέλεξαν ένα από τα πιο μελωδικά τραγούδια των Beatles από το άλμπουμ Abbey Road. Πρόκειται για το «Golden Slumbers», το οποίο ερμηνεύουν οι Elbow στη διαφήμιση του John Lewis.
Ο φετινός άσος στο μανίκι του John Lewis είναι ο Μοζ. Ένα τερατάκι που ροχαλίζει, πέρδεται και δεν αφήνει σε ησυχία το βράδυ τον Τζο. Ένα μικρό αγόρι που φοβάται το σκοτάδι, αλλά μετά τη νύχτα των Χριστουγέννων και το άνοιγμα των δώρων κάτω απ’το δέντρο, όλα θ’αλλάξουν.
Ο Μοζ, ο οποίος παραπέμπει στους ήρωες της Pixar απ’το «Μπαμπούλας Α.Ε.», ζει κάτω απ’το κρεβάτι του μικρού, ο οποίος φοβάται να κλείσει τα ματάκια του και να παραδοθεί στον Μορφέα μόλις σβήσουν τα φώτα του δωματίου. Ο Μοζ του κάνει παρέα τα βράδια, παίζουν και ξενυχτούν.
Ο μαλλιαρός και αξιολάτρευτος Μοζ συνειδητοποιεί ότι ο μικρός φίλος του πρέπει να ξεπεράσει το φόβο του σκοταδιού. Αποφασίζει να «θυσιάσει» τη φιλία τους και να τον αφήσει να ξεκουραστεί… Ο Μοζ εξαφανίζεται απ’τη ζωή του Τζο αφήνοντας στο αγόρι ένα δώρο που θα του φωτίζει για πάντα τα βράδια του.
Η διαφήμιση θα μεταδοθεί για πρώτη φορά στη βρετανική τηλεόραση απόψε το βράδυ. Γυρίστηκε από την εταιρεία παραγωγών Adam&Eve, η οποία συνεργάζεται χρόνια με τον όμιλο John Lewis. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λονδίνο και για το ρόλο του μικρού Τζο επελέγησαν οι δίδυμοι Ίθαν και Τομπάϊας. Ο Μοζ είναι μια μεγάλη κούκλα τύπου Sesame Street που μέσα της κρύβει δύο ενήλικες άνδρες.
«Η φετινή χριστουγεννιάτικη διαφήμιση εστιάζει στη δύναμη της φαντασίας των παιδιών και στη χαρά μιας δυνατής φιλίας.
Η ιστορία του Μοζ και του Τζο είναι μαγευτική και συγκινητική», λέει ο υπεύθυνος πελατειακής υποστήριξης του βρετανικού πολυκαταστήματος στον Guardian.
Δείτε το βίντεο :
Το είδαμε εδώ