Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αναρωτηθήκαμε μεταξύ μας ποια ταινία – στην οποία όμως τον κύριο λόγο έχουν οι γυναίκες – είναι αυτή που μας έρχεται πρώτη στο μυαλό.
Παρακάτω θα βρείτε 7 τίτλους ταινιών σαν αποτέλεσμα απ’ τις αρκετά… διαφορετικές μεταξύ τους προτιμήσεις μας!
Hidden Figures – Αφανείς Ηρωίδες
Το “Hidden Figures” είναι η αληθινή και άγνωστη ιστορία της Katherine G. Johnson, της Dorothy Vaughan και της Mary Jackson, τις ιδιοφυείς Αφροαμερικανές μαθηματικούς που δούλεψαν στη Nasa και υπήρξαν οι αφανείς πρωταγωνίστριες μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ιστορίας: την εκτόξευση σε τροχιά του αστροναύτη John Glenn, ένα εντυπωσιακό επίτευγμα που απεκατέστησε την εμπιστοσύνη του έθνους, άλλαξε την πορεία του Διαστημικού Αγώνα και σόκαρε τον κόσμο. Οι τρεις πρωτοπόροι ξεπέρασαν κάθε εμπόδιο που συνάντησαν λόγω του φύλου και της φυλής τους, εμπνέοντας τις επόμενες γενιές να κάνουν μεγάλα όνειρα.
Mothers and Daughters – Μητέρες και Κόρες
Το Mothers and Daughters είναι αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες γύρω από το τι σημαίνει να είναι κάποια μητέρα, με κεντρικό άξονα την εργένισσα Ρίγκμπι Γκρέι, μια ροκ φωτογράφο καριέρας, όπου μια απροσδόκητη εγκυμοσύνη την αναγκάζει να αλλάξει τα πάντα στη ζωή της. Όταν αρχίζει να συνηθίζει το γεγονός, επαναπροσδιορίζει με φρέσκια ματιά τη σχέση της με την αποξενωμένη της μητέρα. Μέσα από μια σειρά φωτογραφιών που αποτυπώνουν τη μητρότητα σε όλες της τις εκφάνσεις, συνειδητοποιεί και η ίδια το τι σημαίνει αυτό το θαύμα.
The Help – Υπηρέτριες
Η Aibileen Clark είναι μια μεσήλικας Αφρό-Αμερικανή υπηρέτρια η οποία έχει περάσει την ζωή της αναθρέφοντας παιδιά λευκών οικογενειών, ενώ έχει χάσει πρόσφατα τον μοναχογιό της. Η Minny Jackson είναι και εκείνη μια Αφρό-Αμερικανή υπηρέτρια η οποία συχνά έχει προσβάλλει τους εργοδότες της παρά τον αγώνα της οικογένειάς της για τα χρήματα και την απεγνωσμένη ανάγκη της για δουλειά.
Η Eugenia “Skeeter” Phelan είναι μια νεαρή λευκή γυναίκα η οποία πρόσφατα επέστρεψε στο πατρικό της μετά την αποφοίτησή της από το κολέγιο, για να ανακαλύψει ότι η υπηρέτρια των παιδικών της χρόνων έχει μυστηριωδώς εξαφανιστεί. Αυτές οι τρεις ιστορίες μπλέκονται για να εξηγήσουν πως η ζωή στο Jackson του Mississippi περιστρέφεται γύρω από την “βοήθεια” (The Help) , αλλά κρατούνται σε απόσταση λόγω φυλετικών διακρίσεων.
The Piano – Μαθήματα Πιάνου
Μια γυναίκα αρνείται την επικοινωνία µε το κοινωνικό κατεστηµένο, παραδίδει τον έλεγχο της µοίρας της σ’ εκείνους που ορίζουν τους κώδικες ηθικής και εγκλωβίζεται µέσα στον εσωτερικό της κόσµο. Μέσω της «φωνής» ενός πιάνου, θα δηλώσει την ανεξαρτησία της και θα παρασύρει στον έξω κόσµο την ενέργεια του πάθους που την κρατά στη ζωή. Η µοναδική, ίσως, περίπτωση στην ιστορία του σινεµά όπου µια γυναίκα δηµιουργός φτάνει στην απόλυτη επιτυχία, φτιάχνοντας αυτό που άλλοτε ακουγόταν ειρωνικό: µια γυναικεία ταινία.
Suffragette – Σουφραζέτες
Η Μοντ, μια μαχητική πλύστρα από το Μπέθναλ Γκριν του Λονδίνου, ενεργοποιείται σταδιακά στον αγώνα των Σουφραζετών για το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες. Η εμπλοκή της στο ακτιβιστικό κίνημα τη φέρνει αντιμέτωπη με το συντηρητικό κοινωνικό περίγυρο, αλλά κυρίως με τον άντρα της Σόνι.
Erin Brockovich
Μια άνεργη, ανύπαντρη μητέρα αποκτά ένα νομικό βοηθό και σχεδόν μόνη της ρίχνει μια εταιρεία ενέργειας στην Καλιφόρνια που κατηγορούνται για τη ρύπανση της ύδρευσης μιας πόλης.
Thelma & Louise – Θέλμα και Λουίζ
Όταν η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ πρωτοβγήκε στις αίθουσες της Αµερικής, οι γυναίκες θεατές χειροκροτούσαν καθώς η Σούζαν Σαράvτoν πυροβολούσε τον παρ’ ολίγον βιαστή της φίλης της και ανακάλυπταν ένα νέο είδος µαχητικού φεµινισµού για τα 90’s. Οι άντρες ένιωσαν απειληµένοι, διαµαρτυρήθηκαν ότι το σενάριο της Κάλι Κούρι τους παρουσιάζει απλώς υποτιµητικά και τα µέσα βρήκαν θέµα συζήτησης. Όλοι έχασαν όµως την ουσία που δεν ήταν η µάχη των φύλων αλλά το ταξίδι της γυναίκας προς το σεβασµό και την αυτοεκτίμηση.