Νέα έρευνα αποκαλύπτει πώς τα παιδιά από την ηλικία των έξι ετών μπορεί να έχουν ήδη επηρεαστεί βαθιά από στερεότυπα των φύλων, όπως η ιδέα ότι η ευφυΐα ή χαρισματικότητα είναι χαρακτηριστικό ενός και μόνου φύλου, του ανδρικού.
Η αμερικανική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 400 παιδιών και δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Science, διαπίστωσε πως ανάμεσα σε 5 και 6 ετών, γίνεται η μετάβαση από την «ισότητα» στο «διαχωρισμό», αφού αρχικά ότι τόσο τα πεντάχρονα αγόρια όσο και τα συνομήλικά τους κορίτσια θεωρούν «ευφυές» το φύλο τους. Αλλά, μόλις έναν χρόνο αργότερα, από την ηλικία των 6 ετών, τα κορίτσια ξεκινούν να θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο ταλαντούχους από τη φύση τους σε σχέση με τα συνομήλικα αγόρια.
Οι ερευνητές λένε πως αυτή η προκατάληψη εξακολουθεί να τις ακολουθεί, επηρεάζοντας τις μετέπειτα επιλογές τους σε όλη τους τη ζωή. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ανάμεσα στις πιθανές αιτίες για τη δημιουργία αυτών των στερεοτύπων συγκαταλέγονται η έκθεση στα M.M.E., η επιρροή από τους καθηγητές, τους γονείς και άλλα παιδιά.
Το μήνυμα που προκύπτει είναι ότι τα μικρά παιδιά εκτίθενται πολιτισμικά στην άποψη ότι η ευφυΐα είναι πιθανότερα ένα ανδρικό χαρακτηριστικό παρά γυναικείο”, είπε ένας από τους ερευνητές, ενώ η Christia Spears Brown, καθηγήτρια ψυχολογίας και συγγραφέας δήλωσε στον Guardian ότι έχει διαπιστωθεί πως οι γονείς και οι δάσκαλοι αποδίδουν τους καλούς βαθμούς στα Μαθηματικά, στη σκληρή δουλειά όταν πρόκειται για κορίτσια, αλλά στη φυσική ικανότητα όταν πρόκειται για αγόρια. «Είναι αποκαρδιωτικό να βλέπουμε αυτά τα αποτελέσματα να προκύπτουν τόσο νωρίς. Όταν τα βλέπεις, συνειδητοποιείς πόσο δύσκολος θα είναι ο αγώνας».
Τα κοινωνικά στερεότυπα εγγράφονται από πολύ νεαρή ηλικία. Και ακόμη κι αν δεν έχει συναίσθηση, αυτές οι διαφορές στο μέλλον μπορεί να εξελιχθούν σε πολύ μεγαλύτερες και να γίνουν τροχοπέδη στις ζωές των κοριτσιών. Κι επειδή όλα ξεκινούν από τους μεγάλους, είναι σημαντικό να δούμε πέρα από το ροζ και το μπλε, και να έχουμε όλη την πολυχρωμία στη διαπαιδαγώγηση, και για τα δύο φύλα.