Το νέο μότο που ακολουθεί τους περισσότερους μπαμπάδες της εποχής είναι “η καλύτερη μαμά, είναι ο μπαμπάς”. Οι πατεράδες του σήμερα δεν βρίσκονται όλη μέρα στο γραφείο και στη “δουλειά”, αλλά βγαίνουν εκεί έξω και αναλαμβάνουν ενεργά το ρόλο τους. Πλέον, τους συναντάμε στα πάρκα να παίζουν με τα παιδιά τους, στις αθλητικές δραστηριότητες, στις κερκίδες ενός αγώνα, στους δρόμους με ένα καρότσι, στους παιδότοπους, στα σούπερ μάρκετ με μωρά στην αγκαλιά και γενικά σε όλα εκείνα τα μέρη που μέχρι πρότινος ήταν hot spot των μαμάδων. Σήμερα, λοιπόν, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη ζωή ενός άνδρα δεν είναι μόνο μια επιτυχημένη καριέρα, αλλά η στιγμή που γίνεται πατέρας. Ένας «ρόλος» που σε μεταμορφώνει και αποτελεί άνευ όρων πρόκληση εφ’ όρου ζωής, γιατί το να είσαι καλός πατέρας δεν είναι κάτι που το κατακτάς μια φορά, χρειάζεται να το παλεύεις και να το κερδίζεις κάθε μέρα.
Το e-yup.com που διαθέτει όλα εκείνα τα προϊόντα που κάνουν καλύτερη τη ζωή μας με τα παιδιά, διαλέγει 4 νέους μπαμπάδες που αναλύουν στο themamagers.gr ποιες είναι οι 4 πιο σημαντικές προκλήσεις για έναν πατέρα. Και όλα αυτά γιατί; Με αφορμή το Movember, ένα μη κερδοσκοπικό κίνημα που αφορά το ευ ζην των ανδρών.
Τέσσερις μπαμπάδες περιγράφουν τις βασικές προκλήσεις του να είσαι πατέρας!
Νίκος, μπαμπάς του Δημήτρη 5 ετών
1. Να κάνω κτήμα μου, το ότι έχει πολύ μικρή σημασία τι του λέω και τεράστια σημασία τι με βλέπει να κάνω.
2. Στο λίγο χρόνο που έχω μαζί του να καταφέρνω να ξεπερνάω, τις ασήμαντες μπροστά σε αυτόν, καθημερινές έγνοιες και να είμαι πάντα ο καλύτερος και πιο εύθυμος εαυτός μου.
3. Να τον βοηθήσω να καταλάβει ότι “τα αγαθά κόποις κτώνται” και να πιστέψει ότι μπορεί να πετύχει ό,τι θελήσει αρκεί να δουλέψει σκληρά και με πίστη για αυτό.
4. Το να κατανοώ τα θέλω του μέσα από την συμπεριφορά του και να μην επηρεάζομαι από τις δικές μου προσδοκίες για αυτόν.
Νικόλας, μπαμπάς της Ισαβέλλας 20 μηνών και εν αναμονή του δεύτερου
1. Ξεκινάω από το πιο βασικό. Να προστατέψω τα παιδιά μου από κάθε κίνδυνο, και να τα προετοιμάσω να αντιμετωπίσουν όλους τους κινδύνους.
2. Να μεγαλώσω τα παιδιά μου χωρίς στερεότυπα.
3. Να μάθω να περπατάω στο σκοτάδι χωρίς να πατάω στα παιχνίδια τους.
4. Να είμαι παρών στην καθημερινότητα τους όσο το δυνατόν περισσότερο.
Tolee, μπαμπάς 2 κοριτσιών 3 και 6 ετών αντίστοιχα
1. Να βρίσκομαι 100% εκεί όταν είμαι με τις κόρες μου κι όχι να ταξιδεύω σε χίλια δυο άλλα “προβλήματα” που μπορεί να έχει ένας ενήλικας.
2. Να έχω την υπομονή να εξηγώ ποιες θα μπορούσαν να είναι οι πραγματικές συνέπειες για κάποιες πράξεις τους, κι όχι να χρησιμοποιώ “πρόχειρα” επιχειρήματα για να τους πείσω να κάνουν αυτό που θέλω εγώ επειδή βιάζομαι
3. Να τους εμπιστεύομαι περισσότερο και να αποδεχτώ πως δεν μπορώ να είμαι εκεί για να τους προστατεύω από κάθε “κίνδυνο”, ειδικά από μέλισσες, καυτό φαγητό, τα αγκάθια, τα νύχια της γάτας, τους μπούφους γιους των φίλων μας, κτλ.
4. Να λέω/δείχνω στην μητέρα τους πως είναι η καλύτερα μητέρα που θα μπορούσαν να έχουν, ακόμα κι αν κάνει κάποια πράγματα διαφορετικά από μένα. Επειδή μαζί είμαστε άπαιχτη ομάδα.
Πάνος, πατέρας δυο παιδιών 2.5 και 6 ετών
1. Να θυμάμαι ότι αντιγράφουν και αφομοιώνουν όλες τις συμπεριφορές και τις ιδιοτροπίες μου. Και να προσαρμόζομαι/βελτιώνομαι για να φροντίζω να “παίρνουν” από εμένα θετικά παραδείγματα.
2. Να τους μάθω ό,τι ξέρω (πώς κερδίζεις τον Bowser στην τελευταία πίστα του Super Mario, με τι ταιριάζει το παγωτό λεμόνι, γιατί ο Πλούτωνας δεν είναι πια πλανήτης;). Και να αφιερώνω όσο χρόνο χρειάζεται για να μάθω μαζί τους οτιδήποτε με ρωτάνε και δεν ξέρω.
3. Να τους αφήνω χώρο για να διαμορφώσουν ελεύθερα τον χαρακτήρα τους.
4. Να είμαι πάντα εκεί, όποτε κι αν το χρειαστούν.
Δες εδώ
Λίγα ακόμα πράγματα για το Movember
To Movember ξεκίνησε σαν ένα μη κερδοσκοπικό κίνημα που έχει σαν στόχο του να ευαισθητοποιήσει όλους μας με θέματα και ενέργειες που αφορούν την ψυχική και σωματική υγεία των ανδρών και να τονίσει την σημασία της πρόληψης που είναι προϋπόθεση για μια καλύτερη ζωή. Φέτος το Movember, παρακινεί τους συμμετέχοντες ν’ αφήσουν μουστάκι για 30 ημέρες και στη συνέχεια να ξυριστούν καταλήγοντας σ’ ένα mustache πάρτι.
Η επιτυχία που είχε η συγκεκριμένη ιδέα έχει κάνει το Movember να αποτελεί σήμερα μία απ’ τις πιο πετυχημένες εκστρατείες. Έως τώρα, η καμπάνια έχει συγκεντρώσει πάνω από 550 εκατομμύρια δολάρια σε 21 χώρες, ενώ αποτελεί κινητήρια δύναμη καινοτομίας στον τομέα της έρευνας και των προγραμμάτων με επίκεντρο τον άνδρα. Και να σκεφτείς, ότι όλα αυτά ξεκίνησαν από μία χαλαρή κουβέντα περί μουστακιού στην Αυστραλία!
Με αφορμή αυτή τη μεγάλη γιορτή, το e-yup.com συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής των ανδρών και τους εμπνέει να ζουν πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς σε κάθε σημαντικό ρόλο της ζωής τους. Ως γιοι, ως σύντροφοι, και ως μπαμπάδες.
Ρώτα τον σύζυγό σου, ποιες είναι οι 4 μεγαλύτερες προκλήσεις που βιώνει ως πατέρας και μοιράσου τες μαζί μας στα σχόλια του ποστ ή στο Facebook με το hashtag #EYUP4MODADS