Είναι γεγονός πως οι γονείς που έχουν ένα χαρισματικό παιδί και ένα με χαμηλές σχολικές επιδόσεις, ρίχνουν το βάρος στο δεύτερο, καθώς πιστεύουν πως το πρώτο θα τα καταφέρει μόνο του. Στην αντίληψη αυτή συνηγορούν πρόσφατες μελέτες σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά που παρουσιάζουν πολύ νωρίς ικανότητες στις επιστήμες και στα μαθηματικά δεν λαμβάνουν την βοήθεια που θα έπρεπε ενώ οι εκπαιδευτικοί που έχουν μπροστά τους λαμπρούς μαθητές επιλέγουν να αφιερώσουν το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής τους στους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις.
Αποτέλεσμα αυτής της στάσης των εκπαιδευτικών είναι τα παιδιά που θα μπορούσαν στο μέλλον να κάνουν ιατρικές ανακαλύψεις ή να ομιλούν στα Ηνωμένα Έθνη να περιορίζονται στην ενήλικη ζωή τους σε λιγότερο σημαντικούς ρόλους.
Αν οι δάσκαλοι και οι γονείς έχουν μπροστά τους ένα χαρισματικό παιδί δεν θα πρέπει να σταματήσουν να το ενισχύουν με «σκληρή δουλειά» αλλά και να αναγνωρίζουν το είδος της εξυπνάδας του παιδιού, καθώς και σε ποιον τομέα θα μπορούσε αυτό το παιδί να δείξει τις δυνατότητές του. Άλλα παιδιά έχουν τάση να γίνουν μηχανικοί και αρχιτέκτονες και άλλα χειρουργοί.
Η μελέτη επισημαίνει ότι το μέλλον του κόσμου εξαρτάται από αυτά τα παιδιά και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να τα αφήνουμε να προσπαθούν μόνα τους. «Μην ξεχνάτε τα χαρισματικά παιδιά». τονίζουν οι ειδικοί: «Είτε μας αρέσει, είτε όχι, αυτοί οι άνθρωποι ελέγχουν πραγματικά την κοινωνία μας. Τα παιδιά που βρίσκονται στην κορυφή τείνουν να γίνουν επιφανείς επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, CEOs, δικαστές κ.λ.π». Με λίγα λόγια το μέλλον του κόσμου είναι στα χέρια αυτών των παιδιών.
Η μελέτη, που έχει τίτλο «The Study of Mathematically Precocious Youth» (SMPY) κράτησε 45 ολόκληρα χρόνια και κατέγραψε την συμπεριφορά και τις επιδόσεις 5.000 χαρισματικών μαθητών για να δώσει στην δημοσιότητα τα συμπεράσματα τα οποία διαβάζετε.