“Είμαι καλύτερος γονιός, επειδή δίνω στο παιδί μου το tablet”: H άποψη μιας μαμάς που δεν είχαμε σκεφτεί

Να δώσω στο παιδί μου tablet ή να μην δώσω; Κάποιοι γονείς έχουν απαντήσει ήδη σε αυτή την επίκαιρη ερώτηση για τα σημερινά δεδομένα και κάποιοι άλλοι ακόμα το σκέφτονται. Μα, δεν έχουμε πει λιγότερες οθόνες, περισσότερο παιχνίδι;

Κι όμως μια μαμά, η Dory Zayas, έγραψε ολόκληρο άρθρο με τίτλο “Είμαι καλύτερος γονιός επειδή δίνω στο παιδί μου το iPad” και το υποστηρίζει με επιχειρήματα αλλά και με την έγκριση του παιδιάτρου, Joel Warsh.

Τι αναφέρει στο άρθρο της στο PopSugar; Πως μεγάλωσε το παιδί της με οθόνες… Πριν γεννήσει την κόρη της πίστευε ότι θα τα κάνει όλα σωστά. Δεν θα δίνει ζάχαρη, δεν θα επιτρέπει οθόνες. Όμως μετά ήρθε η πανδημία. Βρέθηκε με το παιδί όλη μέρα μέσα στο σπίτι και κάπου εκεί άρχισε να της δίνει το iPad.

Όπως γράφει, όμως, δεν το έκανε αλόγιστα. Δεν της το έδινε και εξαφανιζόταν, ούτε το έδινε με τις ώρες. Έβαζαν εκπαιδευτικά προγράμματα και τα έβλεπαν μαζί. Ή της έβαζε μουσική και πήγαινε να μαγειρέψει. Το παιδί μάθαινε πράγματα και διασκέδαζε μέσα από την οθόνη, ενώ η μαμά έβρισκε χρόνο να κάνει της δουλειές της και να χαλαρώσει.

Όπως στηρίζει και ο παιδίατρος Joel Warsh: “ο χρόνος που περνάνε τα παιδιά στις οθόνες μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους γονείς. Τους προσφέρει μια δραστηριότητα στην οποία μπορούν να εστιάσουν όταν ταξιδεύουν, όταν μαγειρεύουν, όταν χρειάζονται ξεκούραση. Είναι κάτι πρακτικό στη σύγχρονη γονεικότητα που όταν χρησιμοποιείται σωστά μπορεί να βοηθήσει την ψυχική υγεία των γονιών και την καθημερινότητά τους”.

Κι αυτό το “σωστό” στη χρήση είναι που κάνει τη διαφορά. Όπως αναφέρει και η Zayas που θεωρεί ότι είναι πολύ πιο χαλαρή μαμά χάρη στις οθόνες, η κόρη της δεν είναι συνέχεια μπροστά στο tablet: “η κόρη μου πηγαίνει σχολείο, μαθαίνει μια ξένη γλώσσα, πηγαίνει σε 3 δραστηριότητες, κάνει βόλτες στην πόλη και παίζει με τα παιχνίδια της στο σπίτι”.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό κάνει τη διαφορά. Ένα παιδί να συνδυάζει κάποιες ώρες μπροστά στην οθόνη μαζί με τις άλλες δραστηριότητές του. Οι οθόνες δηλαδή να μην αντικαθιστούν τις εξωχοσχολικές δραστηριότητες. “Οι γονείς μπορούν να μην νιώθουν τύψεις αν εξασφαλίσουν ότι υπάρχει ισορροπία με τις άλλες δραστηριότητες”, λέει ο Warsh εξηγώντας ότι έχει σημασία “η ποιότητα και το περιεχόμενο και όχι μόνο ο χρόνος”.

Διάβασε επίσης:

Γνωρίζεις τον κανόνα “3-6-9-12” για τα παιδιά και τις οθόνες;

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network