“Τα Θρησκευτικά είναι μάθημα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γόνιμου διαλόγου ανάμεσα σε μαθητές οποιασδήποτε θρησκευτικής ταυτότητας”: Μεταφέρεται όμως έτσι μέσα στις ελληνικές τάξεις;

«Το μάθημα των Θρησκευτικών και ειδικότερα τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, που εδώ και δύο δεκαετίες εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις όποιες αλλαγές που έχουν γίνει, είναι μάθημα ελευθερίας, δημοκρατίας, σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γόνιμου διαλόγου αλληλογνωριμίας όλων ανεξαιρέτως των μαθητών/τριών, οποιασδήποτε ιδεολογικής, πολιτισμικής και θρησκευτικής ταυτότητας».

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωση ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός», με αφορμή το περιστατικό εκπαιδευτικού που μοίρασε σε μαθητές φυλλάδιο με ρητορική μίσους, κάνοντας, παράλληλα, λόγο για «περιστατικό ακραίας και ανέριστης ρητορικής» και για «περίπτωση που είναι αντίθετη στη φυσιογνωμία, τον χαρακτήρα και τους σκοπούς του μαθήματος».

Επιπλέον, τονίζει ότι συμμερίζεται τη θέση του υπουργείου Παιδείας ότι «τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης» και ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές».

Ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι «αγωνίζεται και προτάσσει τον ανθρωπιστικό και πολιτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και αόκνως μεριμνά για τη θεολογική και παιδαγωγική αξία του».

Τέλος, αναφέρει ότι: «Ακολουθεί τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου (Κρήτη 2016), καθώς και τις αποφάσεις της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον σεβασμό προς το ανθρώπινο πρόσωπο. Ενδιαφέρεται, επίσης, για την ανάδειξη του σεβασμού κάθε θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυφωνίας και ετερότητας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network