«Κάντε στα παιδιά κομπλιμέντα που έχουν νόημα»

Κάποτε είχα διαβάσει ένα άρθρο για το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα κομπλιμέντα που κάνουμε στα παιδιά, ιδίως στα κορίτσια, καθώς συχνά πέφτουμε άθελα μας στην παγίδα των στερεότυπων και τελικά αντί να τονώσουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών για αυτό που πραγματικά είναι ένα παιδί αναπαράγουμε κανόνες για το τι θα έπρεπε να είναι σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές.

Για παράδειγμα, το πρώτο που σπεύδουμε να πούμε σε ένα κορίτσι είναι το πόσο όμορφη φαίνεται ή πόσο ωραία ρούχα φοράει! Όταν συνειδητοποίησα ότι το έκανα κι εγώ σοκαρίστηκα και έκτοτε προσπαθώ να το αλλάξω. Ρωτάω τα κορίτσια για το τι κάνουν πλέον, πώς πήγαν στο σχολείο, αν έκαναν κάτι καινούργιο που να τους άρεσε, αν ανέβηκαν κάποιο δέντρο ή έγραψαν δικό τους τραγούδι!

Κι αν θέλω να τους κάνω κάποιο κομπλιμέντο (σε οποιοδήποτε παιδί, ανεξαρτήτως φύλου) φροντίζω να είναι κάτι προσωπικά για εκείνον ή εκείνη κι όχι κάτι γενικό. Κάτι που αφορά τον χαρακτήρα της, τα θετικά του/της στοιχεία και τα ενδιαφέροντα του.

Ας δούμε μαζί μερικά κομπλιμέντα που μπορούν να μας βοηθήσουν να εκφραζόμαστε καλύτερα και να πετυχαίνουμε τον σκοπό μας.

«Μα έχεις τόσο πλάκα, περνάω υπέροχα μαζί σου»

-«Έχεις φανταστική ενέργεια»

-«Μου αρέσει αυτό που είπες και ο τρόπος που σκέφτεσαι. Μόλις με ενέπνευσες!»

-«Τι πρωτότυπη λύση που σκέφτηκες!»

-«Πόσο τέλειο είναι το γέλιο σου»

-«Τι ωραία που χορεύεις!»

-«Μακάρι να υπήρχαν περισσότεροι άνθρωποι σαν εσένα»

-«Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου και για το γεγονός πως με ακούς με τόση προσοχή»

-«Τι ωραία που ζωγράφισες. Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που συνδύασες τα χρώματα ή το πως σκέφτηκες να ζωγραφίσεις ένα τέτοιο (π.χ.) σπίτι».

Και ό,τι άλλο φανταστείτε, αρκεί το παιδί να καταλαβαίνει πως πράγματι μιλάμε σε εκείνο και πως δεν πρόκειται για ένα γενικό σχόλιο. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε κομπλιμέντα για τη συμπεριφορά του και τις ικανότητητές του και όχι μόνο για την εμφάνιση του.

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network