Αυτό και αν είναι πρόκληση, ιδίως στην Ελλάδα όπου τείνουμε να υπερπροστατεύουμε τα παιδιά ως τα… 40! Το ξέρουμε όμως πως ο βασικός στόχος του γονέα είναι να οδηγεί τα παιδιά τους προς την ανεξαρτησία και την αυτάρκεια, κι αυτή η νίκη χρειάζεται εντατική προπόνηση. Έτσι, η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινήσει από νωρίς και βέβαια οι δουλειές που καλείται να κάνει κάθε παιδί θα πρέπει να αναλογούν πάντα στην ηλικία του.
Όμως, τι μπορείς να κάνεις όταν ό,τι κι αν έχεις προσπαθήσεις πέφτει στο κενό και τελικά τα παιδιά σφυρίζουν αδιάφορα; Να αλλάξεις την προσέγγιση. Μια εναλλακτική οδός είναι να μην τους αναθέτουμε συγκεκριμένες εργασίες, αλλά να τους προσφέρουμε την επιλογή, κάτι που συνήθως εκτιμούν πολύ τα παιδιά.
Ιδού πώς θα το πετύχετε:
1️⃣ Ξεκινάμε με το να γράψουμε μια λίστα εργασιών – Αυτό τα βοηθά να καταλάβουν τι είδους πράγματα πρέπει να προσέχουν, όπως να μαζεύουν τα παιχνίδια, να σκουπίζουν τους πάγκους της κουζίνας ή να τακτοποιούν τα παπούτσια. Μετά από λίγο, θα αρχίσουν να τα παρατηρούν αυτά από μόνα τους!
2️⃣ Αφήνουμε τα παιδιά να επιλέξουν – Το να δίνουμε στα παιδιά την ελευθερία να αποφασίσουν τι θα κάνουν είναι το μυστικό της επιτυχίας. Επιπλέον, η επιλογή τα διδάσκει να είναι ανεξάρτητα και να παίρνουν πρωτοβουλίες. Επίσης, τα κάνει να αισθάνονται ότι η κάθε εργασία δεν είναι «αγγαρεία», αλλά ανάληψη ευθύνης εκ μέρους τους, κι έτσι αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους όταν ολοκληρώσουν την εργασία τους. Στην αρχή τους ζητάμε να κάνουν μόνο μία εργασία από τη λίστα.
3️⃣ Αυξάνουμε σταδιακά τις εργασίες – Εφόσον πρόκειται για μία μόνο εργασία στην αρχή αυτό δεν θα καταβάλλει και εμάς, αφού δεν θα προσδοκούμε και τόσο πολλά αρχικά. Και αν χρειαστεί να κάνουν περισσότερα, θα πρέπει να γίνει σταδιακά, όταν τα παιδιά θα έχουν συνηθίσει τη διαδικασία.
Αυτή η μέθοδος ενθαρρύνει το παιδί να είναι ενεργό, ενώ παράλληλα δεν του προκαλεί άγχος.
Διάβασε επίσης: