Ο καθηγητής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, μίλησε στον ΣΚΑΪ, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και την αδυναμία του να αξιοποιήσει στο μέγιστο την ωριμότητα των μαθητών της μέσης εκπαίδευσης ώστε να αγαπήσουν την ελληνική γλώσσα αλλά και τις γνώσεις.
Όπως είπε, χαρακτηριστικά, είναι αναγκαίο να αλλάξει το σύστημα εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς δεν μπορεί όλα να κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση:
«Προτείνω να αλλάξει το συστήμα ώστε να μετράει η επίδοση των μαθητών στις 3 τάξεις του Λυκείου και για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Όχι μόνο ακόμα αυτό ως κριτήριο αλλά ως ένας πέμπτος βαθμός στους τέσσερις που είναι τα τέσσερα μαθήματα που θα έχει όμως μια αξία, μια βαρύτητα. Έτσι θα αναστηθεί το Λύκειο από την στιγμή που θα μετράει για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Για να μην γίνονται πράγματα που δεν θα θέλαμε υπάρχουν αντικειμενικοί τρόποι όπως η Τράπεζα Θεμάτων».
«Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει πρέπει να διατηρήσει το αδιάβλητο. Επομένως αυτή η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων, μπορεί να είναι 2 από την Τράπεζα Θεμάτων και 2 από μια επιτροπή που διενεργεί τις εξετάσεις, και ο βαθμός που θα βγαίνει από τις 3 τάξεις του Λυκείου θα αυξομειώνεται με βάση τον βαθμό από τα τέσσερα μαθήματα. Δηλαδή αν έχεις πάρει 14 και έχεις ένα 17 από το Λύκειο, θα κατεβαίνει ο βαθμός αυτός 1-2 μονάδες ανάλογα με το πώς θα αξιολογηθεί το σύστημα και έτσι θα υπάρχει μια αντικειμενικότητα και θα αποκτήσει το Λύκειο τη βαρύτητά του», πρόσθεσε ο καθηγητής.